Terug naar blog

7 potentiële klanten per dag dankzij leadformulieren op Insta en Facebook

20 januari 2020
Download je weleens een eBook op Instagram of schrijf je je via Facebook weleens in voor een actie? Als dat zo is, dan weet je hoe makkelijk dat gaat. Meestal zijn je gegevens al ingevuld, hoef je alleen nog maar te klikken en klaar: je ontvangt een eBook in je mailbox of doet meteen mee met de winactie.  Het nadeel van Google Ads is dat targeten lastig is. Maar op social media kun jij op een heel effectieve manier jouw doelgroep benaderen. Heb je een brochure, een demo, een actie of iets anders dat je weggeeft? Dan weet je zeker dat deze formulieren op social media heel interessant voor jouw bedrijf zijn. Want zo’n advertentie maken is niet moeilijk en ze vragen heel weinig moeite en tijd om in te vullen. Zo verzamel je gegevens van personen die je graag als klant hebt.   

Een casestudy 

Maar werkt dat in de praktijk vraag je je af? Worden formulieren wel ingevuld? Ja: voor een klant die exclusieve tuinkamers verkoopt adverteren wij op Facebook en Instagram. We bieden potentiële klanten een gratis brochure aan, vol tips en inspirerende projecten. De personen die deze advertentie te zien krijgt, hebben we gemaakt dankzij onze doelgroepsegmentatie. Zo weten we zeker dat we de ideale doelgroep van onze klant bereiken.  Voor deze klant maakten wij ook een leadformulier advertentie. Het aantal brochure aanvragen verdubbelde, voor slechts 0,96 per lead!  Sinterklaasavond, 5 december, ging deze advertentie live. Op 23 januari leverde dat 357 leadformulieren op. Dit zijn 325 potentiële klanten die hun naam en mailadres hebben achtergelaten. Dat zijn 7 potentiële klanten per dag! 

Is dat geen reden om te testen met leadformulieren?