Zijn jouw websiteteksten wel goed genoeg?

Resultaat halen met nieuwe teksten

Group of people

Hoe zorg ik dat een websitebezoeker langer op mijn website blijft en meer informatie of pagina’s op mijn website leest? Ik wil potentiële klanten overtuigen. Hen triggeren en raken om voor mijn bedrijf te kiezen. Ik wil dat ze inzien dat ze mijn product of dienst nodig hebben. En dat ik dé winkel of hét bedrijf ben die de beste oplossing voor ze heeft.

Waarschijnlijk herkennen jouw websitebezoekers zich niet in de teksten van jouw website.

Het gaat een websitebezoeker niet om jouw bedrijf

We vergeten vaak het doel van een websitebezoeker. Hij of zij zoekt een dienst of een product die een probleem oplost. Ze zoeken identificatie en herkenning. Ze zoeken naar een bedrijf die begrijpt waar ze mee zitten en waarom ze dat opgelost willen hebben. Het gaat de websitebezoeker niet per se om jouw bedrijf.

Een goede website tekst is onmisbaar. En een goede website tekst begint het probleem van jouw potentiële klanten. In de stijl van jouw bedrijf voelt de lezer pijn. En dat vinden ze in eerste instantie fijn. Ja het staat er echt. In dit geval is pijn fijn. Want jij begrijpt hen. En dat is een reden om verder te lezen. Gelukkig wordt die pijn verzacht. Want jouw bedrijf en product of dienst is dé oplossing.

Ontvang een gratis tekst

Leest lekker weg

Verhalen verkopen zichzelf

Met triggerende actieknoppen

Fleurige verhalen op jouw website

Voor wie gaan wij eigenlijk schrijven?

We hebben informatie nodig over degenen die jullie willen bereiken met jullie website. Wat vinden jullie potentiële klanten eigenlijk belangrijk? Wat vinden ze leuk? Wat zijn hun behoeften? En tegen welke problemen lopen ze aan? En hoe lossen jullie dat met jullie producten of diensten op? En waarom moet hij eigenlijk klant bij jullie worden?

En hoe gaan we voor diegenen schrijven?

Hoe moeten we gaan schrijven? Wil je dat we klanten met u of met je aanspreken? Moeten we vaktaal gebruiken? Mogen we voorbeelden gebruiken? En wat vinden jullie van spreektaal? Hoe kijken jullie naar stijlfiguren en beeldspraak? Mogen we dus kort samengevat erg los of moeten wat strakker schrijven? Dat betekent formeel versus informeel!

Welke informatie over jullie bedrijf gaan we hen vertellen?

We hebben zoveel mogelijk informatie over het bedrijf nodig. Zoals de geschiedenis. Hoe jullie werken als team. Wat jullie leuk vinden aan jullie vak. Technische productkennis of dienstenkennis. En wat zijn belangrijke eigenschappen van jullie  producten of diensten?

We schrijven eerst een voorbeeldpagina

Wij schrijven geen enkel verhaal dat hetzelfde is. Wel ongeveer. Maar voor elke klant schrijven wij net iets anders dan we al gedaan hebben. En daarom schrijven we één nieuwe pagina die jullie mogen beoordelen. En dan vragen we of jullie feedback geven.

Dan gaan we de teksten plaatsen en schrijven

De teksten zijn geschreven. Mooi! We hebben jullie feedback verwerkt. We gaan een spelling en grammatica controle uitvoeren. Dan gaan we ze plaatsen. Daarna gaan we wachten op reacties en resultaten. Dat hoeven we niet zelf te doen. Want dat doen jouw websiteteksten zelf al.

Onze veelgestelde vragen

In welk tijdsbestek realiseren jullie nieuwe websiteteksten?

Dat is lastig te zeggen. Dat hangt af van een aantal dingen.

  1. Natuurlijk hoeveel pagina’s we moeten herschrijven.
  2. Welke technische kennis we nodig hebben.
  3. Hoeveel tijd we nodig hebben om in te lezen.

Daar hebben we in onze eerste schatting zes tot tien uur voor nodig.

Past jullie schrijfstijl bij onze website?

Dat kunnen jullie het beste zelf bepalen. Onze stijl op onze website verklapt onze schrijfstijl. Dit betekent dat onze voorkeur ligt bij informeel, pakkend, soms een tikkeltje gewaagd, maar zeker toepasselijk. Dit betekent niet dat wij geen andere schrijfstijl kunnen hanteren. We bekijken jouw website en doelgroep, waarnaar we een schrijfstijl kiezen die aansluit op jouw doelgroep.

  1. We houden niet van dure woorden.
  2. We schrijven om zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken. Of ze nu Piet of Jans heten en of ze nu 20 of 50 zijn.
  3. We schrijven geen lange regels. We schrijven korte regels. Een perfecte zin bevat ongeveer vijf tot vijftien woorden.
  4. We houden van voorbeelden. We love it. En jullie klanten ook.
  5. We lossen problemen op. Met behulp van jullie diensten of producten.
  6. We houden van humor en woordgrappen.

Maar vergeet één ding niet: onze kracht ligt vooral in het schrijven van herkenbare teksten voor jouw bedrijf. Wij schrijven zodat jouw website uitstraalt wie jij bent.

Zorgen nieuwe websiteteksten dat mijn website beter gevonden wordt?

Niet direct. Daar schrijven we SEO-teksten voor. Dit zijn echt de creatieve verhalen.

Maar indirect gaan jouw pagina’s wel stijgen. Omdat websitebezoekers langer op jouw website blijven en vaak meerdere pagina’s bezoeken. En dan denkt Google dat jouw website relevanter is. En dat is voor het algoritme van Google een pluspunt.

1