Lekker pakkende websiteteksten die helpen om resultaat te halen

Group of people

Anders dan anders. Creatief. Een tikkeltje uitdagend. Geschreven vanuit herkenbare problemen. Geen ingewikkelde teksten vol jargon maar profiteren van de voordelen van straattaal. Klanten vinden ze leuk. Ze sporen aan tot actie. Dat zijn de kenmerken van onze teksten. Lees de teksten van onze website maar. En je ontdekt dat hier de waarheid staat. Of vind je dit een mening?

Jullie zijn een kei in jullie vak. Jullie kunnen de juiste (technische) informaties over jullie belangrijkste pagina’s aanleveren. Maar vind je het vreselijk om daarover te schrijven? Zijn jullie stiekem niet tevreden over de teksten en verhalen op de website? En worden ze wel gewaardeerd door potentiële klanten?

Dan bel je ons! Wij zijn een kei in teksten schrijven. Wij maken daar een leuk verhaal van! Bijvoorbeeld de volgende pagina’s van jouw website:

  1. Ons verhaal (of over ons).
  2. Onze werkwijze (of onze methode).
  3. Dit zijn onze diensten of producten.
  4. Onze service en garantie.
  5. Contact opnemen.

Lees met aandacht en inspanning verder! Dan ontdek je hoe wij een leuke tekst van jullie persoonlijke bedrijfsverhaal maken. En dan hebben wij met deze tekst ons doel bereikt.

Leest lekker weg

Verhalen verkopen zichzelf

Met triggerende actieknoppen

Wij schrijven leuke websiteteksten

Al zeggen we het zelf. We zijn goed in het schrijven voor zoekmachines. Maar daar zijn we juist anders in. Want we vinden ook dat we een leuke schrijfstijl hebben. En daar rollen leuke teksten uit. Want we schrijven eigenlijk helemaal niet voor zoekmachines. We schrijven voor jouw potentiële klant. Hij is de eerste die jouw teksten leuk moet vinden. Google bijvoorbeeld is pas de tweede die daar wat van moet vinden. Want Google levert geen geld op. Een klant wel! Van Google en potentiële klanten kunnen we nog niet leven. Daarom moet die websitebezoeker klant worden.

We maken gebruik van de 5W1H-methode (wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe) als we nieuwe teksten voor jullie website gebruiken. En dankzij die zes woordjes kunnen wij jullie  zes keer iets garanderen. Voor ons is het namelijk heel normaal dat wij verhalen schrijven die:

  1. Gewaardeerd worden voor iedereen die een relatie met jouw bedrijf heeft. Of ze nu werknemer, klant of leverancier zijn.
  2. Helemaal ingaan op de problemen en behoeften van jullie potentiële klant.
  3. Vandaag en morgen relevant zijn. Omdat we graag tijdloze verhalen schrijven.
  4. We schrijven helemaal geen verkoopverhalen. Dankzij onze stijl verkopen jullie verhalen zichzelf.
  5. We schetsen de eerlijke en realistische oplossingen van jouw producten of diensten.
  6. En uiteindelijk houdt Google ook van onze verhalen. Omdat potentiële klanten langer op de website blijven en meer websitepagina’s bezoeken.

Fleurige verhalen op jouw website

Voor wie gaan wij eigenlijk schrijven?

We hebben informatie nodig over degenen die jullie willen bereiken met jullie website. Wat vinden jullie potentiële klanten eigenlijk belangrijk? Wat vinden ze leuk? Wat zijn hun behoeften? En tegen welke problemen lopen ze aan? En hoe lossen jullie dat met jullie producten of diensten op? En waarom moet hij eigenlijk klant bij jullie worden?

En hoe gaan we voor diegenen schrijven?

Hoe moeten we gaan schrijven? Wil je dat we klanten met u of met je aanspreken? Moeten we vaktaal gebruiken? Mogen we voorbeelden gebruiken? En wat vinden jullie van spreektaal? Hoe kijken jullie naar stijlfiguren en beeldspraak? Mogen we dus kort samengevat erg los of moeten wat strakker schrijven? Dat betekent formeel versus informeel!

Welke informatie over jullie bedrijf gaan we hen vertellen?

We hebben zoveel mogelijk informatie over het bedrijf nodig. Zoals de geschiedenis. Hoe jullie werken als team. Wat jullie leuk vinden aan jullie vak. Technische productkennis of dienstenkennis. En wat zijn belangrijke eigenschappen van jullie  producten of diensten?

We schrijven eerst een voorbeeldpagina

Wij schrijven geen enkel verhaal dat hetzelfde is. Wel ongeveer. Maar voor elke klant schrijven wij net iets anders dan we al gedaan hebben. En daarom schrijven we één nieuwe pagina die jullie mogen beoordelen. En dan vragen we of jullie feedback geven.

Dan gaan we de teksten plaatsen en schrijven

De teksten zijn geschreven. Mooi! We hebben jullie feedback verwerkt. We gaan een spelling en grammatica controle uitvoeren. Dan gaan we ze plaatsen. Daarna gaan we wachten op reacties en resultaten. Dat hoeven we niet zelf te doen. Want dat doen jouw websiteteksten zelf al.

Onze veelgestelde vragen

Wat kosten nieuwe verhalen voor mijn website?

Dat is lastig te zeggen. Dat hangt af van een aantal dingen.

  1. Natuurlijk hoeveel pagina’s we moeten herschrijven.
  2. Welke technische kennis we nodig hebben.
  3. Hoeveel tijd we nodig hebben om in te lezen.

Daar hebben we ongeveer zes tot tien uur voor nodig. Met een uurtarief van €89,00 een bedrag tussen €534,00 en de €890,00.

Past jullie schrijfstijl bij onze website?

Dat kunnen jullie het beste zelf bepalen. Want onze website vertelt hoe wij ongeveer vertellen. Maar ook voor een aantal klanten schrijven we ook iets formeler dan deze tekst.

Maar we schrijven voor iedereen. We schrijven nuchter en realistisch. Herkenbaar en toegankelijk. En gunnend en met sympathie. Open en eerlijk kaarten spelen. Daar houden we van.

  1. We houden niet van dure woorden.
  2. We schrijven om zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken. Of ze nu Piet of Jans heten en of ze nu 20 of 50 zijn.
  3. We schrijven geen lange regels. We schrijven korte regels. Een perfecte zin bevat ongeveer vijf tot vijftien woorden.
  4. We houden van voorbeelden. We love it. En jullie klanten ook.
  5. We lossen problemen op. Met behulp van jullie diensten of producten.
  6. We houden van humor en woordgrappen.

Maar vergeet één ding niet: onze kracht ligt vooral in het aanpassen van jouw bedrijf. Wij schrijven zodat jouw website uitstraalt wie jij bent.

Zorgen die teksten dan dat mijn website beter gevonden wordt?

Niet direct. Daar schrijven we SEO-teksten voor. Dit zijn echt de creatieve verhalen.

Maar indirect gaan jouw pagina’s wel stijgen. Omdat websitebezoekers langer op jouw website blijven en vaak meerdere pagina’s bezoeken. En dan denkt Google dat jouw website relevanter is. En dat is voor het algoritme van Google een trigger.

Heb je een vraag over onze teksten?

Hebben we alles over onze teksten verteld of missen jullie nog iets? Dan horen we het graag. Of wil je heel graag dat wij nieuwe teksten voor jullie website schrijven?

Laat het horen!
Heb je een vraag over onze teksten?
1