Verspil jij ook advertentiebudget door jouw advertentiecampagnes niet op de juiste locaties te tonen?
Stel je verkoopt zwembaden, dan wil je natuurlijk geen budget verspillen door mensen in een flatgebouw te bereiken.
Een geografische segmentatie laat precies zien op welke postcodes jij jouw specifieke product of dienst het beste kan aanbieden. Dit gebeurd op basis van tientallen variabelen. Je haalt het maximale uit je advertentiebudget door een goede targeting. Omdat je gericht adverteert op jouw doelgroep stijgen de conversiecijfers en nemen de advertentiekosten af.
Tip van ons: De geografische kaart is ook ideaal te gebruiken wanneer je huis-aan-huis gaat verspreiden!
Wat levert het jou op?
'Bij een klant die aanbieder is van luxe terrasoverkappingen gingen de advertentiekosten duidelijk omlaag en nam het resultaat verbluffend toe door gebruik te maken van een geografische segmentatie'
Bert-Jan van den Brink
Online marketing-specialist bij Seobureau
Op de foto is de verdeling van advertentiebudget te zien zonder dat hier een geografische segmentatie aan vooraf is gegaan. Alle gebieden worden bereikt terwijl niet overal de juiste doelgroep woont. De meeste webshops en grotere adverteerders in Nederland kunnen hier enorme winst halen.
Stel je hebt een bedrijf dat zitmaaiers verkoopt en richt jouw campagnes op heel Nederland? Iedereen zonder achtertuin of bewoners van een flatgebouw krijgen jouw advertentie te zien, dat kan anders.
Als je een marketingbudget hebt, dan wil je dat ook uitgeven in de postcodes waar zoveel mogelijk mensen voldoen aan jouw doelgroep.
Op de foto hieronder is te zien hoe de verdeling van het advertentiebudget eruit ziet na een geografische segmentatie.
Na een geografische segmentatie kan het advertentiebudget vele malen effectiever worden ingezet. Alleen de gebieden waar jouw ideale klant zich bevindt en dus in potentie de meeste omzet opleveren, worden nu meegenomen.
Het beschikbare budget wordt over een minder groot gebied verspreid. Hierdoor wordt niet alleen de zichtbaarheid vergroot, maar je bent ook alleen zichtbaar voor de door jouw gekozen doelgroep. Besteed jouw budget efficiënt aan de mensen die daadwerkelijk binnen jouw doelgroep vallen.
Valt jouw doelgroep binnen een specifieke leeftijd? Krijg dankzij de doelgroepsegmentatie exact in beeld waar jouw specifieke leeftijdsdoelgroep woonachtig is. Vervolgens weet jij waar je jouw advertentie moet gaan vertonen.
Weet jij het doorsnee inkomen van jouw doelgroep? Is dat één of twee keer modaal? Wij weten exact aan de hand van postcodes waar jouw doelgroep woont.
Richt jij je als makelaar bijvoorbeeld op bepaalde woningen? Bekijk aan de hand van de WOZ-waarde waar jouw potentiële klanten woonachtig zijn. Aan de hand van verschillende variabelen weet je exact welke postcodes interessant zijn om te targetten.
Reviews
"De eerste gesprekken waren heel verhelderend en gaven precies aan wat Seobureau voor ons zouden kunnen betekenen. We zijn nu ruim 4 maanden verder en de campagnes draaien op volle toeren, de omzet is met 30% gestegen"
Andreas
verhuisboxen.nl
"Seobureau heeft uitstekend meegedacht over het positioneren van mijn online marketing strategie. Zeer behulpzaam, adequaat en geduld. Hartelijke bedankt en het aanbevelen waard'
Hans
camperverhuren.nl
Wij hebben onze online marketing uitbesteed aan SEO-Bureau. Sinds die tijd een grote stijging aan bezoekers op onze website.
Als ik SEO-Bureau kort zou moeten omschrijven: snel, professioneel, kwaliteit en dit altijd met een vleugje humor!
Corstian
Mupol.com