Terug naar blog
Zeven tips waardoor jij zorgt dat jouw websitebezoeker jouw productpagina of dienstenpagina leest
30 juli 2019
Lees in vier minuten zeven praktische tips hoe jij zorgt voor de aandacht van jouw scannende websitebezoeker.
De aandacht trekken van een potentiële klant is stap één. Maar zijn aandacht vasthouden met een goede productpagina of dienstenpagina op jouw website is pas de tweede stap. Jouw potentiële klant scant jouw productpagina of dienstenpagina binnen een aantal seconden. Wij in ieder geval wel! Want jouw potentiële klant zoekt een antwoord op de vraag: wat levert het mij op als ik deze blog lees?
Want jouw websitebezoeker wil een antwoord of vragen of zoekt specifieke informatie.
Heb jij deze blog ook eerst gescand? Mag je eerlijk zeggen…
Lees de volgende tips scannend en pas ze meteen toe op jouw nieuwste productpagina of dienstenpagina .
1. Schrijf van tevoren het doel van jouw productpagina of dienstenpagina
Een productpagina of dienstenpagina schrijf je niet zomaar. Je wilt er iets mee bereiken. Maar wat wil je precies?- Zorgen dat de pagina hoog op Google staat?
- De lezer informeren over het onderhoud van jouw product?
- Potentiële klanten nieuwsgierig maken naar jouw dienst?
- …
2. Denk daarna goed na over jouw actieknoppen
Met een productpagina of dienstenpagina wil jij een doel bereiken. Om dat doel te bereiken geef je duwtjes in de rug van jouw scannende lezers. Dat doe je met behulp van actieknoppen. Je moet niet pusherig zijn. Een actieknop moet voordelig voor jouw lezer zijn. Doe dat met behulp van een inleidende zin net boven een actieknop. Een zin die vertelt wat het jouw lezer oplevert als hij klikt.- Vraag onze brochure aan om inspiratie op te doen.
- Vraag een offerte aan en ontdek wat een tuinontwerp je ongeveer gaat kosten.
- Stel je vraag als je meer wilt weten over onze fietspas.
3. Zorg voor concrete koppen en titels
Jouw potentiële klant houdt online niet van vaag. Hij zoekt snel de juiste informatie. Een spannende en inspirerende titel klinkt leuk. Maar een lezer haakt heel snel af als blijkt dat jouw titel heel anders dan jouw tekst is. Hoe concreet vond je de titel van deze blog? Begin het schrijfproces met jouw titel en tussenkopjes en werk daarna jouw tussenkopjes uit. Dan schrijf je niet te veel en niet te weinig.4. Zorg dat jouw productpagina of dienstenpagina overzichtelijk is
Wanneer is een productpagina of dienstenpagina overzichtelijk? Niet alleen als je goede tussenkopjes gebruikt. Maar ook als je:- Vragen stelt en beantwoordt.
- Korte alinea’s schrijft.
- Dikgedrukte of schuine woorden gebruikt.
- Voordelen of nadelen in een opsomming zet.
- De tekst rechtsonder bijna niet gelezen wordt.
- De belangrijkste informatie boven staat.