Stuur jij e-mails of een nieuwsbrief naar bestaande en potentiële klanten?
Veel ondernemers doen dat niet. Ze zijn bang dat klanten afschrikt en het al snel als spam wordt gezien.
Herken jij dat ook?
Maar... dat is een verkeerde aanname. Goede e-mail marketing is namelijk niet irritant. Als je maar zorgt voor de juiste informatie en niet te vaak een mail stuurt.
En vergeet niet dat je e-mails stuurt naar bestaande en potentiële klanten: mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product, dienst of bedrijf.
In deze blog ontdek je dat je jouw omzet kunt verhogen met e-mail marketing zonder dat (potentiële) klanten je als spammer zien.
Voor onze klanten sturen wij e-mails via Mailchimp. Het maken en versturen van mailings in Mailchimp is relatief eenvoudig en je betaalt maar weinig voor de opties die jij nodig hebt. Het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief kan zelfs gratis.
P.S. Wij versturen onze maandelijkse nieuwsbrief ook via Mailchimp.
Neem dan contact op
Waarom zou je aan de slag gaan met e-mailmarketing?
1. Mailings zijn een perfecte aanvulling op Google Ads en Facebook Ads
Vaak kopen we iets niet als we voor de 1e keer een advertentie op Facebook of Google gezien hebben. Via een mailing kun je potentiële klanten extra informatie geven over jouw product of dienst. Er zijn verschillende manieren om dat te doen, bijvoorbeeld:- Extra informatie over jouw producten of diensten sturen.
- Tips en adviezen geven bij de aankoop.
- Maandelijks een nieuwsbrief sturen met leuke updates en acties.
- De nieuwste blog versturen.
- Ten slotte kun je soms een korting geven of vertellen over een andere leuke aanbieding/actie die je op dat moment hebt of gaat komen.