Je adverteert al jarenlang op Google. En je hebt gemerkt dat de kosten van die advertenties toenemen. Met hetzelfde budget krijg je veel minder klikken op jouw advertenties. Dat komt omdat de concurrentie op Google enorm toegenomen is. Meer advertenties voor hetzelfde aantal potentiële klanten.
Maar je zit niet in de positie om jouw klikbudget te verhogen. Daar is jouw bedrijf niet groot genoeg voor. Of er is simpelweg onvoldoende ruimte in de begroting. Hoe dan ook. Je zou eigenlijk wel wat meer offerteaanvragen willen hebben. Maar daar heb je dus meer websitebezoekers voor nodig.
Dan is Pinterest jouw oplossing. En daar hoef je niet zoveel voor te doen. Als je tenminste heel goede foto’s van projecten hebt gemaakt waar je trots op bent.
Voeg zo veel mogelijk projectfoto’s op Pinterest toe. Vervolgens kies jij voor adverteren met deze projecten!
Jouw projectfoto’s zijn uniek. Die kom je niet voor een tweede keer tegen. Bereik jij de juiste personen? Dan bereik je interessante potentiële klanten. Om welk projecten het ook gaat:
- Jouw aangelegde tuinen.
- Geschilderde woonkamers.
- Gemonteerde keuken.
- Gebouwde buitenkamers.
- Getekende badkamer.
- Gerealiseerde…
De mooiste projecten kun je altijd opnieuw delen
Ook al zijn jouw projecten wat ouder. Ook al heb je mooiere diensten geleverd. Als je nog steeds trots bent op het project en de foto’s, dan is het project geschikt voor Pinterest.Link op Pinterest naar de juiste landingspagina
Wat wil je dat een zoeker op Pinterest doet als hij op jouw projectfoto klikt en op jouw website terecht komt? Ons advies is om de projectfoto linken naar de dienst die direct te maken heeft met het project. En zijn dit meerdere diensten? Kies dan de belangrijkste dienst.Richt Pinterest net als jouw website goed in
Diensten lijken op elkaar en zijn toch verschillend. En daarom is het belangrijk om Pinners een richting te wijzen. Net als het hoofdmenu van jouw website. Maar maak in ieder geval voor elke dienst een apart bord aan. Want een contactbord is waarschijnlijk niet relevant… Maar zet ook teamfoto’s op Pinterest. Dat onderscheidt jouw bedrijf!Voeg jouw logo toe zodat jouw projecten herkent worden
Je wilt dat iedereen weet dat het project op de foto van jouw bedrijf is. Dat los je eenvoudig op door jouw logo (zonder achtergrond!) aan elke foto te voegen. Kies een vaste hoek die jij graag wilt.Gebruik de juiste en verschillende zoekwoorden
Je hebt vast al een lijstje met zoekwoorden die veel op Google gebruikt worden. Die zijn ook voor Pinterest relevant. Want Pinterest is net als Google een zoekmachine. Gebruik ongeveer 25 unieke woorden die relevant zijn aan jouw dienst. Gebruik voor elke dienst andere zoekwoorden. Anders gaan advertenties met elkaar concurreren. En dan weet Pinterest het niet meer.Vul jouw Pinterest elke week aan met nieuwe projectfoto’s
Pinterest werkt niet als je ineens al jouw 100 projectfoto’s op jouw borden zet. Net als Instagram en Facebook moet je continu een bericht plaatsen. En dat is helemaal niet ingewikkeld. Voeg elke week één of meerdere foto’s van een project toe. Dan kun je als het goed is voorlopig vooruit.- Begin daarom eerst met het maken van borden voor elke dienst.
- Vul elk bord met een aantal projecten.
- Vul jouw Pinterestborden elke week aan met nieuwe projectfoto’s