Terug naar blog

Vertel jij al in problemen en oplossingen op de website?

12 juni 2019
In deze blog geven wij jou zeven concrete suggesties om jouw website te verbeteren. Herken je dat? Je krijgt veel websitebezoekers. Dat weet je dankzij jouw maandelijkse websiterapport. Veel mensen bekijken jouw gerealiseerde projecten. Bijna de helft van jouw websitebezoekers bekijkt jouw contactpagina. Veel bezoekers lezen de over-ons-pagina. Maar daar blijft het bij. Er is geen vervolgactie.. Je hebt het druk. Projecten genoeg. Je komt tijd te kort. Maar over een paar maanden heb je weer nieuwe projecten nodig. Daarom is het belangrijk dat je actief blijf zoeken naar nieuwe projecten. Meer websitebezoekers contact laten opnemen of offerte aanvragen zorgt voor nieuwe projecten. Maar hoe converteren jouw websitebezoekers naar potentiële leads? Als hovenier, verandaspecialist, fietsenmaker, schilder, loodgieter, architect, aannemer of interieurspecialist herken je dit waarschijnlijk. Welkom in de woon- en inrichtingsbranche. Als online marketingbureau zorgen wij voor websitebezoekers. Dat is wat wij de hele dag doen. Én wij geven suggesties hoe wij jouw website zouden verbeteren. Zodat jij online meer offerteaanvragen krijgt.

De 1e suggestie: vertel waar jij écht goed in bent

Probleem op website Heb je bestaande klanten weleens gevraagd welk probleem zij ervaarden voordat ze klant bij jou werden? Wat misten zij intern wat jij wel had? En waarom hebben ze hun probleem door jou op laten lossen? Klanten lezen graag over hun probleem en dé oplossing voor dat probleem. Vertel jij al in problemen en oplossingen op de website? Wij bieden u de beste service. Wat fijn. 87 Andere concurrenten ook. Hoe dan specifiek? Het klinkt heel sarcastisch. Maar een consument wordt hier echt niet meer warm van. Probeer bijvoorbeeld eens: als u bij ons in de winkel komt houden we rekening met uw postuur en de vorm van uw voet. Op basis daarvan maken we een zooltje waardoor u weer recht kunt lopen. Loopt het niet prettig? Binnen vier weken passen we het zooltje gratis voor u aan! Staan op jouw website de klantproblemen die jij oplost?

De 2e suggestie: een pasfoto past goed op een website

Staan jij en jouw werknemers al met een foto en een persoonlijk verhaaltje op jouw website? Wij zien dat veel websites in de woonbranche geen teamfoto’s en persoonlijke foto’s hebben. Terwijl websitebezoekers ook mensen zijn. Ze willen niet alleen een oplossing. Ze willen ook weten wie die oplossing dan gaat regelen. En dat ben jij. Dat is jouw team. Want dan krijgen ze een positief en goed gevoel bij jouw bedrijf.

De 3e suggestie: gebruik deze vragen voor een sterke referentie

Maak referenties met persoonlijke foto’s van tevreden klanten. En stel hen de volgende vragen:
  1. Met welke vraag of probleem kwamen jij bij ons?
  2. Waarom heb jij voor ons gekozen en niet voor één van onze concurrenten?
  3. Wat leverde ons resultaat jou op?
  4. Aan wie zou je ons aanbevelen (kenmerken van personen laten benoemen)?
  5. Heb je nog tips voor ons?
Stel deze vragen persoonlijk of telefonisch. Aan de hand daarvan schrijf jij zelf een recensie die twijfelende websitebezoekers overtuigt. Hoeveel goede uitgebreide recensies heb jij al verzameld?

De 4e suggestie: jouw website moet snel genoeg voor Google zijn

De kans is groot dat jij dat al wist. Maar weet je ook al hoe je de snelheid van jouw website goed meet en goed verbetert? Google houdt van snelle websites. Daarom scoor je punten bij Google als de laadtijd van jouw website zo laag mogelijk is. Met behulp van Google Pagespeed testen wij de snelheid van websites. De concrete tips om de snelheid te verhogen sturen wij door naar de websitebouwer. De websitebouwer maakt jouw website stap voor stap sneller. En daar wordt Google en jij blij van. Maar bovenal worden jouw websitebezoeker blij. Welke score geeft Google de snelheid van jouw website?

De 5e suggestie: zorg voor opvallende knoppen en knoppen

Duidelijke call-to-action Veel websites in jouw branche missen triggerende knoppen op de website. Terwijl deze call-to-action buttons onmisbaar zijn. Want die klik heb je nodig. Zodat een websitebezoeker actie onderneemt. Heb jij al knoppen op alle pagina’s van jouw hoofdmenu? Anders moet je ze meteen toevoegen! En wees origineel en persoonlijk in teksten. Niet: koop hier. Niet: download gratis. Maar wel: Ik wil shoppen. Of wel: Ik vraag een offerte aan. Of: Ik ga contact opnemen. Speel met teksten. Gebruik dikgedrukte woorden (terwijl gearceerde teksten vervelend op een mobiel lezen). En stel vragen in teksten met behulp van kleine koppen. Maar maak er geen onoverzichtelijke combinatie van verschillende stijlen kleuren et cetera.

De 6e suggestie: weet wat jouw potentiële klant zoekt

Jouw potentiële klant zoekt jou in de buurt. Heb je een beschrijving van jouw ideale klant? Dat helpt en focust je op de klant die jij wilt hebben. Zo weet je precies wat jouw klant wil, voor welke prijs en hoe jij hem dan kan helpen. Jouw huidige klanten stellen je waarschijnlijk vragen. Die vragen moet je op de website zetten. Maak daarvoor een zogenaamde FAQ aan. Een pagina met alle belangrijke vragen. Vragen die potentiële klanten ook hebben. En dankzij een antwoord op hun vragen krijgen ze vertrouwen in jouw bedrijf.

De 7e suggestie: onderzoek wat familie en vrienden van jouw website vinden

Vraag eens aan vrienden en familie wat zij van jouw homepage vinden. Is in één oogopslag en in drie seconden duidelijk wat jij doet en waarom jij uniek bent? Vraag hen eens welke vijf dingen zij verbeteren zouden op jouw website als budget niet uitmaakt?

Heb je wat aan deze suggesties?