In deze blog geven wij jou zeven concrete suggesties om jouw website te verbeteren.
Herken je dat? Je krijgt veel websitebezoekers. Dat weet je dankzij jouw maandelijkse websiterapport. Veel mensen bekijken jouw gerealiseerde projecten. Bijna de helft van jouw websitebezoekers bekijkt jouw contactpagina. Veel bezoekers lezen de over-ons-pagina. Maar daar blijft het bij. Er is geen vervolgactie..
Je hebt het druk. Projecten genoeg. Je komt tijd te kort. Maar over een paar maanden heb je weer nieuwe projecten nodig. Daarom is het belangrijk dat je actief blijf zoeken naar nieuwe projecten. Meer websitebezoekers contact laten opnemen of offerte aanvragen zorgt voor nieuwe projecten. Maar hoe converteren jouw websitebezoekers naar potentiële leads?
Als hovenier, verandaspecialist, fietsenmaker, schilder, loodgieter, architect, aannemer of interieurspecialist herken je dit waarschijnlijk. Welkom in de woon- en inrichtingsbranche.
Als online marketingbureau zorgen wij voor websitebezoekers. Dat is wat wij de hele dag doen. Én wij geven suggesties hoe wij jouw website zouden verbeteren. Zodat jij online meer offerteaanvragen krijgt.
De 1e suggestie: vertel waar jij écht goed in bent
Heb je bestaande klanten weleens gevraagd welk probleem zij ervaarden voordat ze klant bij jou werden? Wat misten zij intern wat jij wel had? En waarom hebben ze hun probleem door jou op laten lossen? Klanten lezen graag over hun probleem en dé oplossing voor dat probleem. Vertel jij al in problemen en oplossingen op de website? Wij bieden u de beste service. Wat fijn. 87 Andere concurrenten ook. Hoe dan specifiek? Het klinkt heel sarcastisch. Maar een consument wordt hier echt niet meer warm van. Probeer bijvoorbeeld eens: als u bij ons in de winkel komt houden we rekening met uw postuur en de vorm van uw voet. Op basis daarvan maken we een zooltje waardoor u weer recht kunt lopen. Loopt het niet prettig? Binnen vier weken passen we het zooltje gratis voor u aan! Staan op jouw website de klantproblemen die jij oplost?De 2e suggestie: een pasfoto past goed op een website
Staan jij en jouw werknemers al met een foto en een persoonlijk verhaaltje op jouw website? Wij zien dat veel websites in de woonbranche geen teamfoto’s en persoonlijke foto’s hebben. Terwijl websitebezoekers ook mensen zijn. Ze willen niet alleen een oplossing. Ze willen ook weten wie die oplossing dan gaat regelen. En dat ben jij. Dat is jouw team. Want dan krijgen ze een positief en goed gevoel bij jouw bedrijf.De 3e suggestie: gebruik deze vragen voor een sterke referentie
Maak referenties met persoonlijke foto’s van tevreden klanten. En stel hen de volgende vragen:- Met welke vraag of probleem kwamen jij bij ons?
- Waarom heb jij voor ons gekozen en niet voor één van onze concurrenten?
- Wat leverde ons resultaat jou op?
- Aan wie zou je ons aanbevelen (kenmerken van personen laten benoemen)?
- Heb je nog tips voor ons?