Terug naar blog

'Pagina’s ontwerpen en video scripts schrijven en website deels nieuw'

25 mei 2021

De vierde maand van Yoeri

Hoi, mijn naam is Yoeri. Sinds 1 februari versterk ik Seobureau middels een stageperiode. Om je een beeld te geven wat ik de komende periode ga doen, houd ik je op de hoogte. Elke maand schrijf ik een blog over waar ik mij de afgelopen maand bij Seobureau mee bezig heb gehouden. Daarnaast geef ik bij elke blog een tip of een nieuwtje over online marketing waar jij misschien wel iets aan hebt!

Pagina’s bouwen en video scripts schrijven.

De afgelopen maand ben ik aan de slag gegaan om alle webpagina’s op te zetten, de mailtrein te verbeteren en alle onderdelen aan elkaar te linken. Het geheel begint vorm te krijgen, alles wordt aan elkaar verweven en vormt langzaam een totale business. Het enige wat nog rest zijn de video's. Om de nodige video’s te kunnen schieten ben ik druk met het schrijven van de videoscripts. Deze maand heb ik ook mijn tweede onderzoek afgerond. Deze stond in het teken van leadgeneratie. In dit onderzoek heb ik onderzocht wat de trends en ontwikkelingen zijn op het gebied van leadgeneratie. Ook heb ik een concurrentie-analyse uitgevoerd om inzichtelijk te maken welke concurrenten er zijn en hoe zij leads genereren. Met de resultaten van het onderzoek heb ik een adviesrapport opgesteld waarin op strategisch niveau wordt aangegeven hoe de leadgeneratie voor het nieuwe businessmodel het beste aangepakt kan worden.
Hier ben ik tijdens deze 4e maand concreet mee aan de slag gegaan. Denk aan het maken van banners, video scripts etc. Heel erg leuk om met de onderzoeksresultaten direct aan de slag te gaan en een concreet eindproduct neer te zetten.

‘Aangepaste website staat online!’

De aangepaste website waar ik in mijn vorige blog over schreef staat intussen online! Ik heb mee mogen schrijven aan de inhoud van de pagina’s en mee mogen denken hoe de nieuwe website eruit moest zien. Door een nieuwe opzet van de pagina’s, vernieuwde homepage en nieuwe frisse teksten kan de website weer jaren vooruit! Heb je vragen over mijn opdracht?

Stuur Yoeri een mail

Yoeri’s maandelijkse kijk op online marketing #4

Ook deze maand heb ik weer nagedacht over iets dat ik graag met je deel, deze maand: Met marketingacties haal jij meer omzet uit je huidige leads/klantenbestand!

Marketingcampagnes

Waarom, hoe en wanneer? Een marketingcampagne is niets meer dan content gericht op het prikkelen van jouw doelgroep. Deze prikkel moet ervoor zorgen dat jouw doelgroep je opmerkt, of het zorgt ervoor dat je lead overgaat tot aankoop. Gerichte content verspreid via kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt kan een flinke stijging van jouw omzet opleveren. Campagnes Campagnes kunnen worden ingezet voor bestaande leads en klanten en dan bijvoorbeeld alleen via een mailinglijst worden verspreidt. Als het doel van jouw actie is: zoveel mogelijk naamsbekendheid te verkrijgen, dan zijn social-media kanalen hiervoor geschikt. Voor het genereren van nieuwe leads is het super belangrijk campagnes specifiek op jouw doelgroep te richten. Maak deze campagnes zo specifiek mogelijk ga juist voor een niche in plaats van zoveel mogelijk mensen bereiken. Dan zul je zien dat je content veel meer aanspreekt en juist meer leads oplevert.
Type marketingacties Er zijn verschillende redenen te bedenken om een marketingactie op touw te zetten. Denk hierbij aan speciale dagen als Valentijnsdag of de kerstdagen. Deze dagen kunnen als thema worden gebruikt. Rond feestdagen zijn consumenten sneller geneigd geld uit te geven, een ideaal moment dus om hierop in te springen en meer omzet te genereren. Bonus: marketingacties inzetten op bestaande leads! Het inzetten van bijvoorbeeld kortingsacties op bestaande leads kan een enorme conversie opleveren. Je weet dat deze mensen geïnteresseerd zijn en jouw bedrijf al kennen. Het grootste bezwaar waarom er nog geen aankoop is gedaan is vaak de investering. Deze groep targetten met bijvoorbeeld een goede aanbieding kan net dat laatste zetje geven. Natuurlijk kan je ook een gerelateerd product aanbieden aan klanten die al eens iets hebben aangekocht, klanten zijn sneller geneigd opnieuw te kopen bij een vertrouwd adres. Bij het hebben van een groot aantal leads is dit een mooie kans voor meer omzet, hierin komt het belang van een funnel en mailtrein ook weer naar voren.