Terug naar blog

Waarom je snel na moet denken over een creatieve winteractie

2 september 2019
Je sprong bij waar jouw werknemers hulp nodig hadden. Daardoor loop jouw administratie nu achter. Je bent niet meer toegekomen aan nieuwe opdrachten en jouw marketing stond op een laag pitje. Woningen die je moest schilderen voor de bouwvak, tuinen die meer dan gepland onderhoud nodig hadden en leveranciers die leverproblemen hadden. Waardoor jij in grote tijdnood kwam met het plaatsen van keukens en badkamers De herfst is aanstaande wat uiteraard betekent dat het over een paar maanden kerst is. Het drukke (hoog)seizoen loopt ten einde. Maar heb jij al nagedacht over de najaars- en winterperioden? Hoe zorg jij ervoor dat jouw planning vol blijft en aangevuld wordt met nieuwe opdrachten. Voorkom dat je in een gat valt. Want ook in de winter moet je jouw werknemers betalen… Dan ben je vandaag al bijna te laat.  Het is tijd voor actie. Begin vandaag nog met een goede online campagne om potentiële klanten te bereiken. Wist je dat jouw klanten op zoek zijn naar jou? Daarom moet je wel zichtbaar zijn zodat deze klanten je ook daadwerkelijk kunnen vinden. Begin daarom vandaag nog met dit stappenplan:

1.    Verzin een creatieve winteractie

De oplossing klinkt eenvoudig: we geven korting tijdens de wintermaanden. Dat is tegenwoordig niet meer speciaal en onderscheidend genoeg. Want het probleem is dat concurrenten ook korting geven. 20% Korting geven, daar kijkt niemand weer van op.   Hoe zorg je er dan voor dat jouw actie speciaal en onderscheidend wordt onder een groot publiek én ook nog eens in het oog valt?   Door dicht bij jezelf te blijven en creatief te denken vanuit jouw eigen bedrijf. Korting geven doe je al. Dat is onderdeel geworden van je strategie. De kunst is om iets weg te geven wat iemand anders niet weggeeft. Je kunt denken aan de volgende acties:
  1.     Laat al jouw muren in de winter schilderen. Dan spuiten wij voor elke vier muren in dezelfde ruimte jouw plafond weer als nieuw…
  2.     Laat tijdens de winter jouw tuin aanleggen. Dan onderhouden wij jouw aangelegde wintertuin de komende twee winters gratis.
  3.     Laat vandaag nog de accu en banden van jouw auto checken. Is jouw accu of zijn jouw banden aan vervanging toe? Dan controleren wij aanstaande zomer jouw accu gratis voordat jij op vakantie gaat.  

2.    Bedenk voordelen van jouw winteractie

Een korting is leuk. Maar jouw actie levert meer op. Het gaat niet alleen om geld besparen. je fungeert als oplossing voor een probleem of pijn. In deze voorbeelden voorkom je pijn:
  1.     … want een plafond schilderen is niet het leukste klusje voor jouw nek. Profiteer vandaag nog, dan weet je zeker dat je geen nekpijn krijgt.
  2.     … hoef jij tijdens de kou niet naar buiten. Dat scheelt weer.
  3.     … door op tijd jouw accu en banden te laten checken, zorg jij ervoor dat je de komende maanden niet in de kou stil komt te staan.

3.    Zorg dat iedereen jouw winteractie online tegenkomt.

Wil je potentiële klanten laten weten dat jij een goede actie voor de wintermaanden hebt? Dan moet je er op tijd bij zijn. Zodat ze je tijdens de wintermaanden herinneren. Hoe je dat doet? Verzin en bedenkt vandaag jouw actie, zodat je morgen gebruik kan maken van Google en Social media. Hoe je dat doet?
  1.     Plaats leuke en passende berichten op jouw social media kanalen.
  2.     Schrijf een goede landingspagina waar alle voordelen en kleine lettertjes van de actie in staan.
  3.     Adverteer actief op social media en Google.
  Wil je zelf adverteren, maar weet je te weinig af van alle mogelijkheden van adverteren? Neem contact met ons op en wij helpen je met jouw winteractie. 

4.    Begin er vandaag nog mee

Hoeveel berichten heb je al gezien en gehoord over kerst en pepernoten? Waarschijnlijk zijn die niet meer op twee handen te tellen. Je denkt er niet bewust over na, maar over een paar maanden bereiken deze berichten hun doel. Je gaat … kopen. Daarom moet jij nu al adverteren met jouw winteractie. Zodat jouw potentiële klanten jou herinneren zodra zij tegen een probleem lopen in de winter. Zorg dat je top-of-mind bent bij jouw klanten. Hoe ga jij potentiële klanten overtuigen om tijdens de wintermaanden voor jouw bedrijf te kiezen? 1362SEO