Terug naar blog

Daarom is jouw projectpagina zo belangrijk

11 september 2019
Jouw potentiële klant zoekt een nieuwe keuken, tuin, inrichting van zijn slaapkamer of… Hij zoekt een winkel of een bedrijf dat het beste aansluit bij zijn smaak en wensen. Als jij hem wilt overtuigen, moet je hem laten zien hij iets zoekt wat lijkt op jouw projecten. En dat kan alleen met goede foto’s en video’s van projecten die jij al ontworpen en gerealiseerd hebt.  Die foto’s en video’s gebruik je gewoon op de website. Je zet regelmatig een project op Instagram en je gebruikt jouw projectfoto’s op Pinterest. Maar je vergeet iets heel belangrijks. Je mist een goede projectpagina, waarin je jouw projectfoto’s uitgebreid laat zien en uitlegt.  En dat terwijl jouw projectpagina een van de meest belangrijke pagina’s van jouw website is. Want die pagina laat zien wat jij doet. En vooral hoe goed jij dat doet. Daarmee kun je jouw onderscheidend vermogen letterlijk laten zien. Met jouw projectpagina laat je zien dat je jouw potentiële klant goed begrijpt. 

Je wordt lokaal beter gevonden door jouw projectpagina

Elk project krijgt een eigen pagina achter jouw projectpagina. Op die pagina vertel je over het project. Je laat het resultaat zien. Soms vergelijk je het resultaat met de beginsituatie. En je laat zien waarom het project bijzonder is. Die tekst is heel belangrijk. Want geschreven tekst kan Google goed begrijpen. En daardoor krijgt jouw website meer waarde voor Google. En dat betekent dat jouw website hoger in Google komt te staan. Want jij bent lokaal relevant voor potentiële klant. Maar hoe zorg je dat je lokaal beter gevonden wordt met behulp van projecten? Dat doe je met behulp van de volgende stappen en tips:

1.Benoem de plaatsen van jouw projecten 

Vertel in de tekst ook in welke plaats dit project is uitgevoerd. Eigenlijk is een projectpagina dan jouw lokale landingspagina. Als je al lokale landingspagina’s hebt, vullen ze jouw lokale landingspagina’s perfect aan. En anders laat jij Google weten dat jij werkzaam bent in die specifieke plaatsen.  Door het benoemen van plaatsnamen, kom jij hoger te staan in de plaatsen van jouw projecten. Als een potentiële klant in die plaats zoekt naar jouw dienst, is de kans groter dat hij dan jouw bedrijf vindt. 

2. Link op andere pagina’s naar jouw projectpagina

Het gaat een websitebezoeker in eerste instantie niet om jou en ze vinden jouw bedrijf of jouw team helemaal niet interessant. Ze zoeken namelijk een bedrijf dat hen kan helpen aan de mooiste of de beste oplossing. Jouw projecten zijn die sleutel. Want jouw projecten lossen een prangende vraag op. Of ze nu een prachtige eikenhouten en praktische keuken zoeken, een duurzame en groene tuin of een slaapkamer met een boxspring die goed ligt en ook mooi is… Ze willen weten wat jij doet en wat het resultaat daarvan is.  Jouw projectpagina is de reden om contact op te nemen voor websitebezoekers die jouw bedrijf nog niet kennen. En die moet er daarom niet alleen gelikt uitzien. Het gaat er ook om dat jouw website goed linkt naar die projecten. Zodat ze zien en ervaren hoe goed jij bent in jouw vak.  Allereerst moet jouw projectpagina daarom een plek in jouw hoofdmenu krijgen. Maar ook op andere pagina’s moeten websitebezoekers meteen jouw projectpagina kunnen bekijken. Actieknoppen die de bezoeker direct naar jouw projectpagina sturen. Denk aan actieknoppen als:
  • Bekijk dit project. 
  • Bekijk onze projecten.
  • Ontdek wat wij doen.
  • Klik naar onze projectpagina.
Deze knop wordt nog belangrijker als je al een lokale landingspagina voor die plaats hebt. Dan is het belangrijk dat de pagina van project en de landingspagina naar elkaar linken. Want dan weet Google dat die plaats voor jou belangrijk is. En dat zorgt voor een hoge positie voor die plaats in Google. 

3. Deel de websitepagina van elk project op Pinterest

Google wil dat jij relevant bent. Maar Pinterest wil dat ook. Daarom is het belangrijk om een foto of video te pinnen vanaf de websitepagina. Want dan klikt jouw potentiële klant via Pinterest meteen naar de juiste pagina: de pagina de juiste informatie over de foto of video op Pinterest staat.  En met de #linkindebio maak je jouw bericht op Instagram ook nog eens veel relevanter. Want ze kunnen gelijk naar het juiste project klikken. 

4. Gebruik de link van jouw project in Google 

Reviews van Google worden steeds belangrijker. Het is daarom heel belangrijk dat je klanten een link stuurt om een review in te vullen.   Maar je kunt concurrenten een stap voor zijn. Niet alleen door een review te beantwoorden, maar ook door in dat antwoord de link te plaatsen naar dat project. 

5. Deel jouw projecten via Google Mijn Bedrijf

Op welke projecten ben je echt trots? Deel die foto’s eenvoudig via Google Mijn Bedrijf. Dan ziet iedereen ze als ze naar jouw bedrijf Googelen.  Daarnaast kun je jouw projecten delen als post in Google. Net als jij jouw project deelt op Instagram en Pinterest, kan dat ook via Google Mijn Bedrijf. Dat delen waardeert Google.