Terug naar blog

Geen klanten over de vloer? Zoek ze op en inspireer via Pinterest

30 november 2020
Pinterest is hot. De onderstaande afbeelding van een klant die veranda’s verkoopt is het bewijs van de groei van Pinterest in tijden van corona. Jouw potentiële klanten komen nu niet zomaar naar je winkel. Maar...  ze nemen wel de tijd om online informatie en inspiratie te verzamelen. En dat doen ze heel veel op Pinterest. Daar zoeken ze de mooiste foto’s voor nieuwe en goede ideeën.  [caption id="attachment_14253" align="alignnone" width="772"]Pinterest gebruik stijgt Afgelopen weken steeg het Pinterest gebruik met maar liefst 42%[/caption] Pinterest is een 100% visueel georiënteerd platform. Dus alleen maar foto's en video's. Het platform is uitermate geschikt voor iedere ondernemer die zijn product of dienst goed kan fotograferen. Vooral als je actief bent in de B2C branche biedt Pinterest ontelbaar veel mogelijkheden. Ontdek of jouw bedrijf daar van Pinterest kan profiteren. En zo ja: trap niet in de valkuil waar veel bedrijven in vallen: te makkelijk over Pinterest denken en te snel resultaat verwachten. We zien veel bedrijven die enthousiast aan de slag met Pinterest gaan. Maar ineens stoppen ze er weer me een worden er geen nieuwe foto’s meer gepost. Met een juiste strategie en wat doorzettingsvermogen kan Pinterest veel verkeer en zichtbaarheid opleveren. De moeite die je er vandaag in steekt kan je de komende maanden en jaren helpen om zichtbaar te zijn onder je doelgroep. Wist je dat er steeds meer mensen zijn die producten aanschaffen die ze op Pinterest ontdekken? Drie valkuilen voor Pinterest:
  1. Pinterest is niet geschikt voor elk bedrijf.
  2. Zonder pakkende titel en goede beschrijving heeft Pinterest geen zin.
  3. Pinterest levert niet meteen resultaten op.
1. Pinterest werkt niet voor elk bedrijf  Pinterest moet bij je bedrijf passen. Pinterest werkt voor onze klanten in bijvoorbeeld de volgende branches:
  • Hoveniers
  • Woonwinkels
  • Tuincentra
  • Meubels
  • Speelgoedwinkels
  • Keukenzaken
Komt jouw product of dienst niet in de buurt van deze bedrijven? Dan kun je beter op zoek naar alternatieven van Pinterest, bijvoorbeeld Instagram. Lees verder als je jouw bedrijf herkent in bovenstaand verhaal!  2. Een pakkende titel en goede beschrijving  De aanhouder wint. Daarom is het belangrijk om vol te houden. Zo, ook met Pinterest. Let er op dat Pinterest jouw foto’s niet direct kan lezen. Net als Google heb je daarom goede SEO teksten en woorden nodig om begrepen te worden. Gebruik daarom je belangrijke, maar wel relevante zoekwoorden voor de foto, in de titel en de beschrijving!  Neem de tijd voor het schrijven en zorg dat je teksten goed in orde zijn. Want pas als je foto’s én je teksten aanspreken, klikken potentiële klanten door naar je website… 3. Pinterest levert niet meteen resultaat op  Geduld. Dat is erg belangrijk als je resultaat wilt halen. Pinterest werkt net als Google: het kost Pinterest tijd om je foto’s te begrijpen. Geen dagen, maar zeker een aantal weken! Blijf volhouden. Ga je nu aan de slag met Pinterest? Doe het dan wel goed met deze tips!  Succes!