Pinterest is hot. De onderstaande afbeelding van een klant die veranda’s verkoopt is het bewijs van de groei van Pinterest in tijden van corona.
Jouw potentiële klanten komen nu niet zomaar naar je winkel.
Maar... ze nemen wel de tijd om online informatie en inspiratie te verzamelen.
En dat doen ze heel veel op Pinterest. Daar zoeken ze de mooiste foto’s voor nieuwe en goede ideeën.
[caption id="attachment_14253" align="alignnone" width="772"]
Afgelopen weken steeg het Pinterest gebruik met maar liefst 42%[/caption]
Pinterest is een 100% visueel georiënteerd platform. Dus alleen maar foto's en video's. Het platform is uitermate geschikt voor iedere ondernemer die zijn product of dienst goed kan fotograferen. Vooral als je actief bent in de B2C branche biedt Pinterest ontelbaar veel mogelijkheden.
Ontdek of jouw bedrijf daar van Pinterest kan profiteren. En zo ja: trap niet in de valkuil waar veel bedrijven in vallen: te makkelijk over Pinterest denken en te snel resultaat verwachten.
We zien veel bedrijven die enthousiast aan de slag met Pinterest gaan. Maar ineens stoppen ze er weer me een worden er geen nieuwe foto’s meer gepost.
Met een juiste strategie en wat doorzettingsvermogen kan Pinterest veel verkeer en zichtbaarheid opleveren. De moeite die je er vandaag in steekt kan je de komende maanden en jaren helpen om zichtbaar te zijn onder je doelgroep. Wist je dat er steeds meer mensen zijn die producten aanschaffen die ze op Pinterest ontdekken?
Drie valkuilen voor Pinterest:

- Pinterest is niet geschikt voor elk bedrijf.
- Zonder pakkende titel en goede beschrijving heeft Pinterest geen zin.
- Pinterest levert niet meteen resultaten op.
- Hoveniers
- Woonwinkels
- Tuincentra
- Meubels
- Speelgoedwinkels
- Keukenzaken