Terug naar blog

8 redenen om na deze blog twee (extra) Google Recencies te verzamelen

24 september 2019
Je weet dat je eigenlijk meer moet doen met recensies. Eigenlijk... Je weet dat ze belangrijk zijn. Dat vindt je zelf namelijk ook als je iets wilt kopen bij een onbekende webshop. En je weet ook dat Google ze belangrijk vind. En toch doe je er op dit moment te weinig mee.  Aan het einde van deze blog ga je aan de slag met recensies op Google. Want je leest acht keer dat het slim is om vandaag nog om Google Recensies te verzamelen. 

1. Het is uniek dat als klanten Googlen jouw recensies meteen zien 

Wat ziet een potentiële klant op dit moment als hij Googelt naar jouw bedrijf? Als jij een aantal recensies verzameld hebt, ziet hij meteen een aantal gouden sterren en hoeveel recensies jij verzameld hebt. Daardoor sta jij (met een aantal goede recensies) meteen 1-0 voor bij jouw potentiële klant! 

2. Potentiële klanten hoeven geen externe website te bezoeken voor jouw recensies

Er zijn genoeg websites als Trustpilot en Klantervaringen om recensies te verzamelen. Vaak zijn klanten dan bewust op zoek naar recensies van jouw bedrijf. Tijdens die zoektocht moeten ze wel naar die website gaan om jouw recensies te lezen. Dankzij Google hoeft dat niet meer. Daardoor is de kans groter dat ze naar jouw website klikken. En potentiële klanten die niet (bewust) naar recensies zoeken, zien ze ook.

3. Google kan ze laten zien als zogenaamde rich snippet

Stel dat een potentiële klant zoekt naar jouw belangrijkste dienst of product. Dan kan het zijn dat Google jouw recensies laat zien boven de beschrijving van jouw landingspagina. Daardoor valt jouw landingspagina beter op en is de kans groter dat de potentiële klant klikt op jouw landingspagina en niet op de landingspagina van jouw grootste concurrent. Hier kun je checken of jouw website geoptimaliseerd is voor rich snippets. Is dat het geval? Dan wil dat nog niet zeggen dat je jouw recensies onder elke landingspagina ziet. Het ingewikkelde algoritme van Google bepaald dat of dat wel of niet het geval is... 

4. Google Recensies zien potentiële klanten in Google Maps

Als een klant zoekt naar jouw product of dienst in de buurt, is de kans groot dat ze dat in Google Maps terechtkomen. Ook daar zien ze automatisch jouw recensies. 

5. Je laat jouw klantverhalen extra opvallen

Je kunt heel eenvoudig reageren op een Google Recensie. En die reactie is goed zichtbaar. Je kunt een klant eenvoudig bedanken. In deze reactie kun je refereren naar een specifiek klantverhaal of projectpagina op jouw website. Daardoor kun jij je in Google nog beter onderscheiden. Want een klant is het beste bewijs en een goede reden om te klikken.

6. Verzamel eenvoudig recensies per locatie 

Het kan zijn dat jouw bedrijf meerdere locaties heeft. Elke locatie een eigen verzorgingsgebied met unieke klanten. Als je zorgt dat elke locatie meerdere recensies heeft, valt elke locatie in zijn eigen regio op. Dat is de perfecte aanvulling op lokale SEO. Hier kun je overigens Seobureau, afdeling Barneveld, een recensie geven.

7. Met een eenvoudige plugin ziet iedereen ze ook op jouw website

Onze plugin kan je in ieder geval niet ontgaan zijn... Dankzij een Wordpress-plugins kun je jouw Google Recensies eenvoudig laten zien op jouw website. Wij gebruiken bijvoorbeeld deze plugin (die je eenmalig koopt paar tientjes). Jouw recensies is hiermee op elke pagina zichtbaar en irriteert niet

8. Je hebt slechts twee recensies nodig

Google laat recensies al zien als jij nog maar twee recensies verzameld hebt. Je hoeft nu dus maar twee klanten te vragen om jouw bedrijf feedback te geven.  Weet je al welke klanten je gaat vragen om een Google Recensie te geven? Via deze website maak je eenvoudig een linkje aan, die je doorstuurt naar klanten met de vraag om een recensie te schrijven. Als zij daarop klikken kunnen ze meteen een recensie geven. Dat hebben ze dan zo gedaan. De kans is groter dat jij dan de recensies krijgt die je zoekt. Succes!