Terug naar blog
8 redenen om na deze blog twee (extra) Google Recencies te verzamelen
24 september 2019
Je weet dat je eigenlijk meer moet doen met recensies. Eigenlijk... Je weet dat ze belangrijk zijn. Dat vindt je zelf namelijk ook als je iets wilt kopen bij een onbekende webshop. En je weet ook dat Google ze belangrijk vind. En toch doe je er op dit moment te weinig mee.
Aan het einde van deze blog ga je aan de slag met recensies op Google. Want je leest acht keer dat het slim is om vandaag nog om Google Recensies te verzamelen.
Hier kun je checken of jouw website geoptimaliseerd is voor rich snippets. Is dat het geval? Dan wil dat nog niet zeggen dat je jouw recensies onder elke landingspagina ziet. Het ingewikkelde algoritme van Google bepaald dat of dat wel of niet het geval is...
1. Het is uniek dat als klanten Googlen jouw recensies meteen zien
Wat ziet een potentiële klant op dit moment als hij Googelt naar jouw bedrijf? Als jij een aantal recensies verzameld hebt, ziet hij meteen een aantal gouden sterren en hoeveel recensies jij verzameld hebt. Daardoor sta jij (met een aantal goede recensies) meteen 1-0 voor bij jouw potentiële klant!
2. Potentiële klanten hoeven geen externe website te bezoeken voor jouw recensies
Er zijn genoeg websites als Trustpilot en Klantervaringen om recensies te verzamelen. Vaak zijn klanten dan bewust op zoek naar recensies van jouw bedrijf. Tijdens die zoektocht moeten ze wel naar die website gaan om jouw recensies te lezen. Dankzij Google hoeft dat niet meer. Daardoor is de kans groter dat ze naar jouw website klikken. En potentiële klanten die niet (bewust) naar recensies zoeken, zien ze ook.3. Google kan ze laten zien als zogenaamde rich snippet
Stel dat een potentiële klant zoekt naar jouw belangrijkste dienst of product. Dan kan het zijn dat Google jouw recensies laat zien boven de beschrijving van jouw landingspagina. Daardoor valt jouw landingspagina beter op en is de kans groter dat de potentiële klant klikt op jouw landingspagina en niet op de landingspagina van jouw grootste concurrent.
4. Google Recensies zien potentiële klanten in Google Maps
Als een klant zoekt naar jouw product of dienst in de buurt, is de kans groot dat ze dat in Google Maps terechtkomen. Ook daar zien ze automatisch jouw recensies.