Terug naar blog

Combineer jouw online en offline winkel

6 september 2019
Wauw, ik had niet verwacht dat jouw showroom zo mooi zou zijn. Of: de adviezen die je net gegeven hebt, heb ik nog nergens op internet gelezen.  Zulke complimenten zijn geweldig, maar wil je toch voorkomen? Want dat betekent dat jouw showroom niet goed aansluit op jouw website. Omdat jij onvoldoende de kracht van jouw werknemers en de uitstraling van jouw showroom door vertaald naar jouw website. Daarom is het zo belangrijk dat jouw showroom en website helemaal op elkaar zijn afgestemd. 

1. Zorg dat jouw producten eenvoudig in de showroom en op jouw website staan 

Niet al jouw producten van jouw showroom staan op de website. Dat is een gemiste kans. De producten die jij in de showroom het meest laat zien of het meest verkoopt, moeten showroombezoekers heel eenvoudig op de website kunnen vinden.

2. Voorkom dat jouw product wel op je website staat en niet verkrijgbaar is in jouw showroom.

Staat op jouw website dat het product in jouw showroom op voorraad is? Voor een klant is niets vervelender dan speciaal jouw showroom te bezoeken en ontdekken dat zijn product er niet is. 

3. Vertel online wat de zintuigen van jouw bezoekers ervaren in jouw showroom

Hoe voelt het product? Hoe ziet het er exact uit? Heeft het product een geur of een smaak? Hoe klinkt het product in het echt? In jouw showroom prikkel jij zintuigen. Op jouw website kun je al wel vertellen hoe die zintuigen ongeveer geprikkeld worden. Vertaal de beleving van jouw showroom door naar jou website.

4. Zorg dat acties afgestemd zijn op jouw showroom én de website

In de winkel heb je een opruimingskorting tot wel 40%. Maar krijgen websitebezoekers die korting ook? En andersom? Flinke online kortingen die in de winkel niet gelden? En andersom werkt het precies hetzelfde: weet iedereen in jouw showroom met welke acties jij online adverteert? Jouw klanten vinden het belangrijk dat jij en jouw werknemers allemaal weten welke acties er lopen. Want zij vinden het vervelend als jij wat anders zegt dan jouw online werknemers. 

5. Geef websitebezoekers een kortingsbon die ze alleen in jouw showroom kunnen verzilveren en andersom

Wil je dat websitebezoekers naar jouw showroom komen? Geef hen een kortingscode die ze alleen kunnen verzilveren in jouw showroom.  Wil je dat winkelbezoekers niet zomaar weglopen? Geef ze een kortingscode die ze op jouw website kunnen gebruiken. Zorg dat die kortingscode ook maar tijdelijk besteed kan worden. Dan heeft de consument een extra reden om jouw website te bezoeken en de kortingscode te gebruiken.