Terug naar blog

'Bijschaven en... we zijn met iets moois bezig!'

29 april 2021

De derde maand van Yoeri

Hoi, mijn naam is Yoeri. Sinds 1 februari versterk ik Seobureau middels een stageperiode. Om je een beeld te geven wat ik de komende periode ga doen, houd ik je op de hoogte. Elke maand schrijf ik een blog over waar ik mij de afgelopen maand bij Seobureau mee bezig heb gehouden. Daarnaast geef ik bij elke blog een tip of een nieuwtje over online marketing waar jij misschien wel iets aan hebt!

Bijschaven en definitief maken

De derde maand is voorbij en mijn eerste onderzoeksrapport voor mijn opleiding is ingeleverd. Dit rapport bestaat uit een onderzoeksverslag en een concreet advies voor het nieuwe model.  In het onderzoek heb ik de doelgroep en de concurrentie geanalyseerd. De resultaten heb ik verwerkt in een Destep model en van hieruit heb ik een SWOT- analyse gemaakt. In het advies heb ik concrete aanbevelingen gedaan hoe de nieuwe marketingfunnel het beste opgezet kan worden en wat hier allemaal voor nodig is. Hier ben ik nu dus ook zelf mee aan de slag! Erg leuk om zelf te mogen uitwerken en niet alleen een onderzoek aan te leveren.  Afgelopen maand ben ik ook nieuwe trainingen gaan volgen om met deze informatie bij te kunnen schaven aan het nieuwe leadgeneratie-model. In deze trainingen worden conversietips en gerelateerde handvaten gedeeld. Deze tips en handvaten moeten het model definitief maken. Vragen over mijn opdracht?

‘En.. we zijn dus ook met iets moois bezig!’

Deze maand zijn we een volle dag per week, met het hele team, aan de slag gegaan voor een compleet vernieuwde website! Hij staat op dit moment nog niet live, maar houd onze website zeker in de gaten want dit duurt niet lang meer! ;) Op deze ‘website dagen’ zijn we met het hele team samen gaan bouwen om onze vernieuwde website zo snel mogelijk aan jullie te kunnen tonen. Ik heb mij vooral bezig mogen houden met het schrijven van nieuwe websiteteksten, dit vind ik dan ook erg leuk om te doen! Deze dagen konden we tussendoor ook nog eens genieten van een heerlijk verzorgde lunch dus met de energie zat het wel goed!

Yoeri’s maandelijkse kijk op online marketing #3

Je doelgroep bereiken zonder hoge advertentiekosten. Heb jij nog geen bedrijfsaccount op social-media of heb je er wel 1 maar doe je er niet veel mee? Deze maand heb ik een kort stukje geschreven over waarom ook jij aan de slag moet gaan om een following op facebook of instagram op te bouwen: Waarom social-media? Social-media heeft een gigantisch bereik en biedt uitstekende tools om heel gericht te kunnen adverteren. Maar ook zonder adverteren kan je bouwen aan je community. Daarnaast besteedt een gemiddeld persoon meer dan 3 uur van zijn dag op zijn smartphone en een groot gedeelte van deze tijd op social-media. Kortom de ideale plek om jouw doelgroep te bereiken. En heb je een bedrijfsaccount dan heb je de mogelijkheid je volgers zonder extra kosten te bereiken. Unieke functie: Inzoomen op jouw eigen publiek. Omdat een platform over ontzettend veel informatie over zijn gebruikers beschikt is targeting via deze kanalen het meest efficiënt. Het biedt de mogelijkheid met uiterste precisie in te zoomen op de klanten die jij voor ogen hebt. Op deze manier is makkelijk informatie te achterhalen zoals welke trends er leven onder jouw doelgroep en waar hun interesses liggen. Hierop kan dan worden ingespeeld met online content.
Eigen community inzetten voor promotie. Een tweede unieke mogelijkheid die social media biedt is het vormen van een community (volgers). Door deze community aan je te binden en te blijven prikkelen kunnen zij een ambassadeur voor jouw bedrijf worden. Mond-op mond reclame maar dan online. Op deze manier kan je het bereik van deze ambassadeurs inzetten voor promotie van jouw product of dienst. Door interactie onder jouw content of bijvoorbeeld het delen van jouw content kan op een eenvoudige manier (gratis) een groot publiek bereikt worden. Hierom is het dus super belangrijk dat jouw content aansluit op jouw doelgroep en zich richt op het verkrijgen van interactie. Denk bijvoorbeeld aan een winactie. Hoe groter en betrokkener de community hoe meer bereik. Dit is een ideale manier voor het opdoen van data en het (laten) promoten van jouw bedrijf.