Terug naar blog

Begin vandaag nog met adverteren op LinkedIn!

29 april 2020
Hoevaak zit jij per dag op LinkedIn?  LinkedIn is hot! Ook nu we al anderhalve maand thuiswerken, brengen we nog steeds veel tijd door op dit social media kanaal! Overdag en ‘s avonds! Zakelijk en privé lopen op LinkedIn steeds meer door elkaar. We delen steeds meer kennis én persoonlijke informatie.  Dat betekent dat er enorme kansen liggen met betaalde advertenties om jouw klant te bereiken! Voor de coronacrisis zaten er al 4,7 miljoen Nederlanders op LinkedIn. Dat aantal stijgt en degene die al op LinkedIn zaten, gebruiken het intensiever.  Dat betekent dat je bijna zeker weet dat jouw doelgroep ook actief is op LinkedIn! 

De waarheid over het klikbudget op LinkedIn

Om te adverteren heb je een hoger budget nodig dan bijvoorbeeld Facebook en Instagram. Per campagne moet je minimaal €10 per dag investeren. Maar dat bedrag is relatief. Het is een investering die je terugverdient! 

Waarom zou ik op LinkedIn en niet op Google of Facebook adverteren?

We kunnen jouw doelgroep goed targetten op LinkedIn. Je kunt nergens anders zo specifiek branches, opleidingen of functies selecteren. Niet op Google, niet op Facebook en Instagram en ook niet op Pinterest!  Met die persoonlijke informatie kunnen we eenvoudig bepalen hoe groot jouw doelgroep op LinkedIn is. Daarnaast kunnen we eenvoudig het resultaat met je budget bepalen. We hebben een indicatie:
  1. Hoeveel mensen we kunnen bereiken.
  2. Hoeveel klikken dit waarschijnlijk oplevert, dus weet je hoeveel websitebezoekers je krijgt.
  3. Hoeveel een klik kost. 

En kende je de Insight Tag al?

Dat is een klein stukje software van LinkedIn. Die code zet je op jouw website, waardoor LinkedIn belangrijke informatie verzameld.  Dankzij de Insight Tag kunnen we websitebezoekers via LinkedIn opnieuw benaderen met een advertentie. De Insight Tag verzameld interessante informatie en kenmerken van jouw websitebezoekers, die we niet kunnen inzien maar wel mogen gebruiken. Dankzij de Insight Tag kunnen we een vergelijkbare doelgroep te maken. Dat zijn mensen op LinkedIn die lijken op jouw websitebezoekers. Als je die mensen een advertentie laat zien, is de kans groot dat ze geïnteresseerd zijn. En dat betekent dat ze klikken en jouw website bezoeken. Ben je al overtuigd over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn?