'Beeldextensies?' Waar hebben jullie het over? Voorbeeld van Beeldextensie op desktop:
Beeldextensies geven de klikfrequentie van je advertenties een boost
De eerste resultaten van beeldextensies bij Google Ads advertenties laten buitengewoon mooie dingen zien. Naast dat je advertenties opvallen in de zoekmachine van Google, zorgt het ook voor een veel hogere klikfrequentie. Maar hoe ziet dat er dan uit met beeldextensies? Hierboven zag je al hoe dit zich vertoont in de zoekmachine voor desktop. Op mobiel ziet dat er ongeveer zo uit: Voorbeeld van Beeldextensie op smartphone:
24-49% CTR is niet vreemd met beeldextensies
Bij verschillende klanten hebben we de afgelopen weken getest met beeldextensies. De resultaten zoals eerder gezegd zijn buitengewoon goed te noemen. Daar waar zoekadvertenties doorgaans gemiddeld een CTR geven van 10-15% laten advertenties met beeld al snel klikfrequenties zien van 24% met uitschieters naar 49%.
Ook beeldextensies toevoegen aan je zoekadvertenties?
Wil je ook afbeeldingen toevoegen aan je zoekadvertenties in Google? Dat kunnen we ons voorstellen nu je dit gezien en gelezen hebt. Ga naar de overzichtspagina van Google Ads account --> selecteer je campagne --> ga naar 'advertenties en extensies' --> selecteer extensies --> scroll door naar 'afbeelding' --> klik op de grote '+' en voeg jouw afbeeldingen toe. Hulp nodig of wil je meer weten over beeldextensies en de voordelen van adverteren in Google? Wij helpen je graag op weg!
Help mij met instellen