Met landingspagina's zorgen dat jullie op Google gevonden worden

SEO staat synoniem voor schrijven waar potentiële klanten om vragen

Group of people

Helaas. Niets heeft het eeuwige leven. Julie keuken ook niet. Een keuken koop je niet elke dag. Waar begin je dan? Jullie gaan eens nadenken en samen hebben jullie volgende vragen:

  1. Wanneer vinden we een keuken mooi?
  2. Wat is ons maximale budget voor een keuken?
  3. Welke kleuren passen goed bij onze inrichting?

De simpelste manier om antwoord op deze vragen te krijgen is Google. Jullie gaan zoeken en komen ineens op heel veel ideeën. Een landelijke keuken is best wel mooi. Maar dan wel met een lichtgrijze muur. En een hoogglans kookeiland maakt het plaatje helemaal af. Daar hadden jullie zelf nog niet aan gedacht.

Zo denkt ook jouw potentiële klant. Ze willen bijvoorbeeld weten waar ze het beste advies kunnen krijgen voor een televisiescherm in Veenendaal. Of ze willen weten wie de beste hovenier in de buurt van Rotterdam is. Ze zoeken niet naar jouw bedrijf. Nee: ze dat hun vraag beantwoord wordt. En met behulp van SEO (Search Engine Optimization) zorgen we ervoor dat die potentiële klant met een vraag over jouw product of dienst bij jou op de website terecht komt!

Schrijven vanuit de klant

Met herkenbare teksten

Gevonden worden op Google

Met sterke backlinkpakketten

Hoe gaan wij jouw bedrijf online op de kaart zetten?

1. Dankzij meerdere landingspagina’s

Een landingspagina is een pagina die je niet zomaar vindt. Een geheime pagina die er op de achtergrond voor zorgt dat jouw website op Google gevonden wordt. Daar zijn we goed in. We schrijven teksten die Google waardeert. Waardoor Google jouw landingspagina op de eerste pagina vertoont. Maar we schrijven juist voor jouw websitebezoeker. En daardoor heeft onze landingspagina een rode draad:

  1. Een inleiding met een probleem of situatieschets uit het dagelijks leven.
  2. Een kern met een oplossing. En de oplossing is jouw product of dienst.
  3. Een slot die de gewenste actie beschrijft met een triggerende actieknop.

Sterke landingspagina’s zijn lang niet altijd voldoende. Vooral als er online veel concurrentie is.

2. Met behulp van linkbuilding

Het internet is een spinnenweb: een enorme wirwar van links naar rechts. Website A vertelt over website B. En op jouw website linken we van pagina C naar pagina D. Omdat Google dat belangrijk vindt. Van jouw blog over de beste goedkope koffieautomaten naar jouw productpagina over bonenautomaten.

Maar dat is niet alles. Google wil dat jouw website laat zien dat jij de expert bent. Volgens Google laat jouw website expertise zien als andere relevante websites naar jouw website linken. Bijvoorbeeld een website van een leverancier of jouw branchevereniging. Dit noemen we externe linkbuilding of backlinks.

3. Met technisch websiteadvies

We gaan jouw website analyseren. En dan geven we de bijvoorbeeld volgende adviezen die de kwaliteit van jouw website verbeteren:

  1. Hoe jij het beste jouw hoofdmenu kunt inrichten.
  2. Dat jullie klanten om een Google-recensie moeten vragen.
  3. Dat jouw productomschrijvingen te kort zijn.
  4. Dat jullie actieknoppen op de website missen.
  5. Dat we jullie URL-structuur en HTML-elementen voor Google moeten verbeteren.

4. En met websiteteksten

Wij mensen houden van beeld. Want een beeld spreekt aan. Iets met 1.000 woorden… Een beeld communiceert snel en is eenvoudig en direct. Maar een beeld zegt niet alles. Je hebt ook tekst nodig om beelden uit te leggen. Zodat jouw websitebezoeker snapt wat hij ziet. Daar heb je een triggerend verhaal voor nodig. En zulke verhalen schrijven we voor al jouw websitepagina’s.

Zorgen dat potentiële klanten jouw website op Google vinden

Dankzij ons stappenplan

We beginnen met een zoekwoordenonderzoek

Dankzij het zoekwoordenonderzoek hebben we de juiste feiten op tafel hoe jouw potentiële klanten online naar jouw producten of diensten zoeken. We hebben in kaart gebracht welke zoektermen ze gebruiken en wat hun maandelijks zoekvolume is.

We gaan in op de behoefte van jouw potentiële klant

Gaan jouw websitepagina’s in op de onderwerpen waar potentiële klanten naar zoeken? Is dat niet het geval dan moeten daar landingspagina’s voor geschreven worden.

Jouw website moet klaar zijn voor jouw potentiële klant

We gaan jouw website analyseren. En dan geven we adviezen die de kwaliteit van jouw website verbeteren.

Daarna beginnen we met linkbuilding

Ontdekken we dat sommige landingspagina’s niet bovenaan op Google staan? Dan gaan we daarvoor aan de slag met backlinks.

We gaan jouw website continu verbeteren

We analyseren elke maand hoe jouw website en nieuwe landingspagina’s scoren op Google. Als het nodig is schrijven we nieuwe landingspagina’s of herschrijven we een aantal pagina’s.

Onze veelgestelde vragen

Hoelang moet ik wachten op resultaten?

Dat is lastig te zeggen. SEO is altijd een investering op de lange termijn. Het kan zijn dat je al snel resultaten hebt. Maar de meeste resultaten duren gemiddeld een jaar of langer. Want Google heeft tijd nodig om jouw landingspagina’s te beoordelen en te vergelijken met concurrenten. SEO kun je vergelijken met het opbouwen van een reputatie. Een goede reputatie is voor Google belangrijk. Maar een goede reputatie opbouwen kost tijd. Dat lukt niet voor morgen als je vandaag begint. Omdat je beloften moet doen en die na moet komen.

Wat is de kern van zoekmachine optimalisatie?

De volgende punten:

  1. Een slim ingericht hoofdmenu.
  2. Aansprekende teksten van jouw belangrijkste pagina’s.
  3. Goed en slim gebruik maken van call-to-action buttons.
  4. Vragen van potentiële klanten beantwoorden met behulp van landingspagina’s.
  5. Het gebruik van de juiste zoekwoorden (echte zoektermen van potentiële klanten).
  6. Actief minimaal één social mediakanaal gebruiken.
  7. Minimaal een keer per maand een goede blog posten.
  8. Jouw website versterken met linkbuilding.
  9. Technische optimalisatie (zoals meta-descriptions, de URL’s van jouw websitepagina en de snelheid van jouw website).

Best wel een lijstje nietwaar?

Hoe kom ik bovenaan op Google?

Door echte vragen van klanten te beantwoorden. Welke vragen stellen klanten aan jullie? En welke zoektermen gebruiken ze op Google?

Of jij bovenaan komt beslist het algoritme van Google!

Wat is het algoritme van Google dan?

Het algoritme is een lijst van Google met meer dan 200 criteria waardoor Google elke websitepagina kan vergelijken met welke websitepagina ze ook willen. Zo kan Google de kwaliteit van elke websitepagina bepalen.

De meeste van de criteria van het algoritme houdt Google geheim. Een aantal criteria zijn bij ons wel bekend. En die gebruiken wij allemaal voor jouw landingspagina’s.

Hoe komt mijn bedrijf dan op de eerste plaats van Google?

Door ons zo snel mogelijk te bellen:)!

Heeft SEO ook nadelen?

Elk nadeel heeft zijn voordeel en elk voordeel heeft zijn nadeel:

SEO is niet makkelijk. SEO kost jou veel tijd. Maar nog belangrijker is dat we zijn technische achtergrond begrijpen.

SEO is daarnaast gericht op de lange termijn. SEO levert jou weinig tot geen resultaten op korte termijn op. Hij zorgt niet voor (veel) meer websitebezoekers op korte termijn.

En Google veranderd regelmatig haar algoritme, de regels waardoor SEO bestaat. Bij een nieuwe update van dit algoritme kan het daarom zijn dat al jouw websitepagina’s ineens niet meer op de eerste, tweede of misschien zelfs wel derde pagina van Google staan.

Heb je nog vragen over SEO?

We zijn niet bang voor moeilijke vragen over alles wat met Google en vindbaarheid te maken heeft. Stel ze daarom gerust. Volgens onze klanten bijten we niet.

Stel een (moeilijke) vraag
Heb je nog vragen over SEO?
1