Haal meer uit jouw social media

De kracht van onze advertenties en leuke posts

Group of people

Je hebt prachtige projecten of een mooie showroom. Er gebeurt meer achter de schermen dan potentiële klanten realiseren. En je praat met enthousiasme over de ontwikkelingen van jouw bedrijf en in jouw branche. Op verjaardagen vertel je daar trots en met plezier over.

En die beelden deel je graag op social media. Maar jouw volgers zijn vooral vrienden en familie en een aantal bestaande klanten. Je bereikt nauwelijks potentiële klanten. Ook omdat je niet weet hoe je moet adverteren op Google. Je post slechts sporadisch wat op Instagram of LinkedIn zonder interactie.

Je wilt meer uit jouw social mediakanalen halen. Maar je weet niet zo goed hoe.

Hoe ga je dat bereik vergroten?

Bereik een nieuwe doelgroep

Bekijk zelf de resultaten

Een hoger klikpercentage dan concurrenten

Geen zorgen meer over social media

Wij maken jouw bedrijf zichtbaar met behulp van jouw eigen social media. Dankzij jouw mooie foto’s (die je al hebt) geven we potentiële klanten een goede reden om jou te volgen. Wij zorgen dat jouw social media-account er gelikt uitziet.

En met behulp van advertenties bereiken we die potentiële klanten. Zodat ze uitgenodigd worden om jouw pagina te volgen of getriggerd worden om jouw inspiratiemagazine te bekijken of te downloaden.

Met die strategie zorgen wij helemaal voor jouw social media.

Ik neem contact op

Hoe maken we advertenties die presteren?

Welke doelstelling wil jij behalen met social media advertenties?

  • Wil je dat meer naamsbekendheid?
  • Wil je interesse in jouw producten aanwakkeren?
  • Wil je dat mensen jouw producten of diensten zien?
  • Wil je producten verkopen via social media?

Wie is de doelgroep van jouw bedrijf?

We bepalen jouw doelgroep. Dankzij bijvoorbeeld de volgende vragen: wie komen er überhaupt op jouw website? Wat zijn de kenmerken van jouw online klanten: mannen of vrouwen? Hoe oud zijn ze en waar wonen ze? Wat is hun beroep en welke functie hebben ze? Zijn ze voor de eerste keer op mijn website?

 

Op welk social mediakanaal moet ik adverteren?

Nu weten we wat en wie jullie willen bereiken. Maar op welk social media kanaal bevindt die potentiële klant zich vooral? Zit ik al op dat kanaal? Welk soort content en welke tone of voice past bij mijn bedrijf?

 

 

Hoe maken aansprekende advertenties?

We willen samen de beste advertenties maken. Die triggeren en meteen de aandacht trekken. Zodat potentiële klanten klikken. Dankzij korte en prikkelende teksten. Met een scherpe foto of video. En een slimme call-to-action te gebruiken.

 

Heb je een landingspagina met een actieknop?

Een advertentie is stap één. Maar waar komt een potentiële klant terecht als hij klikt? Heb je een goede landingspagina of productpagina waar hij een actie kan ondernemen? En komt die pagina waar wat je in de advertentie beloofd? Zoals een uniek product. Een perfect klantverhaal of een triggerende bedrijfsvideo.

 

Hoe optimaliseren we de advertenties continu?

De social mediakanalen geven ons de juiste cijfers om jouw advertenties te meten en te vergelijken. En dan kunnen we verbeteren. Wanneer wordt er het meest geklikt op jullie advertenties? Welke foto of welke tekst presteert het best? En presteert Utrecht beter dan Gelderland?

Vragen die we veel krijgen

Hoe krijg ik inzicht in mijn social mediacampagnes?

Jij behoudt altijd inzicht in jouw accounts. Wij werken altijd vanuit het account van jouw bedrijf. Daardoor ontvang jij ook updates over de kosten en de resultaten van jouw advertenties. Elke maand ontvang jij een overzicht in jouw eigen mailbox. Dit rapport nemen we met je door als je dit wilt. Zodat jij de resultaten van jouw advertenties begrijpt.

Levert remarketing op social media wel resultaten op?

Ja, door concrete conversiedoelen op te stellen.

Uit onderzoek blijkt dat er vaker geklikt wordt op remarketingadvertenties op social media dan op alle andere remarketingadvertenties (advertenties op Google en op andere websites). Maar het is wel belangrijk dat jij zeker weet dat jouw websitebezoekers op LinkedIn, Facebook of op Instagram zitten en welke doelstellingen gekoppeld worden aan de remarketing.

Is mijn doelgroep niet te slim voor remarketing?

Remarketing werkt onbewust. Dit heeft alles met onze hersenen te maken. Jouw potentiële klant is bijvoorbeeld bezig met zijn zomervakantie. Hij heeft op jouw website jouw vakanties gezien. Onbewust is hij daar mee bezig. En dan ziet hij jouw advertentie. En hij denkt: bah irritant. Maar uit onderzoek blijkt dat niemand ‘te slim’ is om niet beïnvloed te worden door remarketing advertenties. Een groot gedeelte van deze personen gaan een aantal dagen daarna alsnog Googlen naar jouw bedrijf.

Dit is het kenmerk van remarketing op social media. Omdat je met beeld werkt. En beeld blijft iedereen onthouden.

1