Dankzij een zoekwoordenonderzoek schrijven wij een online marketingplan

Group of people

Waarom zou ik vragen of jullie een online marketingplan willen schrijven? Waarom heb je überhaupt een plan nodig? Plannen kost tijd en dus kost plannen geld.

Stel jij verkoopt fietsen en hebt een fietsenzaak in Lienden. Jullie richten je met de verkoop van elektrische fietsen specifiek op klanten die in de Betuwe wonen. Dat doe je omdat je die regio gratis voor een testrit aan huis komt. Verder weg is niet te betalen. Jouw advertenties kun je heel specifiek richten op mensen uit die regio. Maar stel je voor dat klanten jouw merk Riese en Müller te duur vinden? Of helemaal niet zoeken naar elektrische fietsen van het merk Batavus? Dan kun je prima adverteren op die merken en landingspagina’s schrijven over die fietsen omdat jij die merken belangrijk vindt. Maar waarom zou je dat doen als jouw potentiële klanten op Google alleen maar zoeken naar elektrische fietsen van het Gazelle en high speed e-bikes van Sparta?

Maar dat wist je niet van tevoren. Dat zijn bijvoorbeeld de ontdekkingen van het zoekwoordenonderzoek die we uitvoeren om een online marketingplan (MarCom plan) voor jouw bedrijf te schrijven.

Op basis van echte cijfers

Jullie online markt in beeld

Advies online marketingbudget

Het resultaat van een zoekwoordenonderzoek

We schrijven jouw MarCom plan dankzij een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Dankzij dit plan weten we het volgende:

  • Of er online (op Google) gezocht wordt naar jouw bedrijf. Dat wil zeggen: zijn zoekers geïnteresseerd jouw producten of diensten.
  • Is dat het geval? Dan weten we hoe potentiële klanten online naar jouw producten of diensten zoeken.
  • Dan weten we of dit zoekvolume voldoende is om lokaal of landelijk te concurreren met online concurrenten. Tegelijk ontdekken we welke zoekwoorden potentiële klanten dan gebruiken.
  • Welke online marketingmiddelen er nodig zijn om de potentiële klanten van jouw bedrijf te bereiken.
  • Hoe en waarom wij deze online marketingmiddelen in willen zetten.
  • Welke eenmalige investering en maandelijkse investering hiervoor nodig is.

Kortom: dankzij een zoekwoordenonderzoek we weten of en zo ja hoe we online marketing in kunnen zetten om jouw bedrijf te laten groeien.

Hebben jullie een voorbeeld van zo’n adviesrapport? Jazeker. Dan hoef je alleen maar op deze link te klikken. Daar vind je een voorbeeld.

Een telefonisch intakegesprek

De eerste stap is een telefonische intake van ongeveer een half uur. Zo leren wij elkaar beter kennen en verzamelen wij de juiste informatie. Anders kunnen wij geen goedMarCom plan schrijven. We stellen bijvoorbeeld de vraag wat jullie willen bereiken met online marketing en welk budget daarvoor beschikbaar is. Of de vraag wat jullie ervaring met online marketing is.

 

Uitvoering van het zoekwoordenonderzoek

Meten is weten. De basis van het online marketingplan uitgebreid is een zoekwoordenonderzoek. Het zoekwoordenonderzoek voeren we uit omdat we onze diensten uitvoeren op basis van data: dat betekent zoek naar woorden die potentiële klanten online gebruiken en hun zoekvolume.

We gaan jullie MarCom plan schrijven

We weten nu of en hoe er online gezocht wordt naar jouw bedrijf (producten of diensten). Of dit voldoende is om lokaal of landelijk te concurreren met online concurrenten. We weten welke online marketingmiddelen we voor jouw bedrijf in gaan zetten. En welke eenmalige en maandelijkse investering hiervoor nodig is.

Een persoonlijk adviesgesprek

We sturen je de resultaten van het zoekwoordenonderzoek (in Excel) en het MarCom plan (een PDF) niet zomaar op. We plannen een persoonlijk adviesgesprek waarin we het zoekwoordenonderzoek delen en het MarCom plan toelichten. Het zoekwoordenonderzoek en het MarCom plan ontvang je altijd van ons.

Uitvoering van het MarCom plan

Ga je akkoord met ons online marketingplan? Dan gaan we aan het werk om resultaten te halen. We maken een indeling en opzet van de landingspagina’s. We gaan jouw Google Ads-account inrichten. We maken advertentieteksten voor social media en beslissen samen met jullie welke foto’s we gaan gebruiken. Of we gaan (samen met jouw websitebeheerder) jouw website aanpassen.

 

Hoeveel kost het online marketing adviesrapport ongeveer?

Dat hangt af van de grootte van jouw bedrijf en een eerste inschatting van jouw online markt. We zijn bijvoorbeeld meer tijd kwijt als je een webshop hebt of als wij denken dat er online enorm veel gezocht wordt naar jouw producten of diensten.

  1. Zoekwoordenonderzoek: ongeveer tien uur.
  2. Websiteadvies: ongeveer drie uur.
  3. Analyse Google Ads account: ongeveer twee uur.

Maar gemiddeld hebben we ongeveer twaalf uur nodig voor een online marketing adviesrapport. De kosten zijn dan €1.068. Dit is inclusief een persoonlijk adviesgesprek.

Schrijf jouw vragen over een online marketingplan

Dankzij een online marketingplan kunnen we strategische stappen zetten voor jouw bedrijf! Zullen we de komende jaren gaan samenwerken?

 

Ik wil samenwerken
Schrijf jouw vragen over een online marketingplan
1