Online klanten genereren

Bereik jouw doelgroep met betaalde advertenties

Group of people

Op de allereerste plek van Google of Bing met behulp van een advertentie. Het kan allemaal. Maar dat is niet het doel van SEA (Search Engine Advertising).  Want jullie doelstelling is eigenlijk niet hoog op Google staan. Maar wel zoveel mogelijk offerteaanvragen via jullie website krijgen of zoveel mogelijk producten via jullie webshop verkopen. En daar gaan we voor!

Adverteren op Google is geen kostenpost maar een perfecte investering. Want wij zorgen ervoor dat elke euro die jullie aan Google (of Bing) geven op de lange termijn terugverdienen.

Op deze pagina ontdek je waarom onze klanten ons elke maand een aantal miljoen euro Google Ads-budget toevertrouwen.

 

Ervaring met grote budgetten

Zien altijd verbeterpotentieel

Maandelijks verbeteren

Adverteren op Google is meer dan alleen adverteren

Waar begin je met adverteren op Google? Dat hangt er allereerst vanaf of je producten of diensten verkoopt.

1.     Google Search

Je gaat naar www.google.nl (Google Search). In de zoekbalk van Google typ je online adverteren. En voilà: je ziet ineens drie advertenties. Perfect voor diensten. Maar Google is meer dan alleen Google Search.

2.     Google Shopping

Als je alleen al maar één product verkoopt kun je niet zonder Google Shopping. Want je wilt dat potentiële jouw producten kunnen zien. Dat kan niet met Google Search.

3.     Remarketing op Google

Je hebt een websitebezoeker die geen actie heeft ondernomen. Met behulp van een Google laat je die websitebezoeker een advertentie op maat zien. Bijvoorbeeld van het product dat hij bekeken heeft. En dat kan op enorm veel websites. Dat is remarketing.

4.     Adverteren op YouTube

We houden allemaal van bewegende beelden. En daar is YouTube voor. Hét kanaal voor remarketing. En dat kan al met een eenvoudige video.

Overigens geldt dit ook allemaal voor www.bing.com. Bing bestaat uit:

  • Bing Search.
  • Bing Shopping.
  • Remarketing op Bing.
  • Video Bing.

Effectief adverteren op Google

We beginnen met een zoekwoordenonderzoek

Wij baseren al onze werkzaamheden op data. Echte cijfers en feiten die we kunnen vinden. Dankzij een zoekwoordenonderzoek weten we hoe jouw potentiële klanten  naar jouw producten of diensten zoeken en welke zoektermen ze daarvoor gebruiken.

Doelstelling en doelgroep bepalen

Wat wil je bereiken met betaalde advertenties op Google (of Bing)? Een omzet van Y of X offertes? En wie moeten we bereiken? Wat zijn de kenmerken van jouw doelgroep? En waar komen ze vandaan? Onder andere die vragen gaan we beantwoorden.

We bepalen samen een budget

Jouw bedrijf wil een resultaat halen. Jullie richten je op een doelgroep en op een bepaalde regio. We hebben de markt en jouw online concurrentie in kaart gebracht. Aan de hand daarvan adviseren we hoeveel jullie per maand ongeveer moeten investeren.

We gaan jouw advertentieaccount inrichten. We gaan de biedstrategie bepalen. We denken na welke campagnes nodig zijn bijvoorbeeld op basis van jouw diensten. We bepalen de advertentiegroepen op basis van productgroepen als e-bikes. We gaan advertenties schrijven en verdelen het budget op basis van zoekvolume.

Een biedstrategie en extensies kiezen

We willen jouw potentiële klanten op Google verleiden. Zodat ze klikken op jullie advertenties. Jullie doelstelling en budget bepaald hoe Google dat voor jou gaat doen. En met behulp van (gratis) extensies is de kans groter dat potentiële klanten klikken. Bijvoorbeeld door een belknop toe te voegen.

Maandelijks optimaliseren

Advertenties kunnen altijd beter. Daar hebben we elke maand tijd voor nodig. Resultaten analyseren. Zoekwoordonderzoek uitvoeren. Zoekwoorden toevoegen of verwijderen. Campagnes en advertentiegroepen verbeteren en uitbreiden. En advertentieteksten herschrijven.

Vragen die we veel krijgen

Van wie zijn deze advertenties als we al adverteren op Google!

Deze advertenties zijn van jullie. Jullie bedrijf heeft een eigen account. Wanneer je Googelt op Google Ads kun je inloggen met jouw eigen Gmail-adres. Dan kun je alle bestaande en oude advertenties zien. En als je wilt kun je alle advertenties zelf bewerken.

Jullie verlenen ons toegang tot jouw account in Google Ads (als beheerder). Wij nemen jouw account niet meer in. En wil je niet meer dat wij jouw account beheren? Dan trek je onze toegang heel eenvoudig in.

 

Worden die advertenties verwijderd of blijven die advertenties bestaan als ik naar jullie overstap?

 

Omdat het jouw account is, blijven alle advertenties bestaan. Ook jouw huidige online marketingbureau is slechts beheerder. Daarom hoef je hen alleen maar de toegang tot jouw account in te trekken en ons de toegang tot jouw account te verlenen.

Hoelang duurt het voordat jullie mijn advertenties in Google gaan verbeteren?

We starten altijd met een analyse en beoordeling van de huidige situatie van jouw advertentieaccount. We benoemen allereerst wat goed gaat en waar wij kansen zien.

We weten dan wat we moeten doen. En samen met het zoekwoordenonderzoek weten we hoeveel uur we daarvoor nodig hebben. Meestal doen we dit binnen een maand.

Zie ik altijd mijn eigen advertentie?

Nee, normaal gesproken niet. Het kan zijn dat je jouw advertentie wel ziet, maar de kans is heel groot dat jij jouw eigen advertentie niet ziet.

Waarom niet? Dat komt omdat Google jouw computer herkent. Hij denkt dan: dat is niet een advertentie waarin jij geïnteresseerd bent. En het is ook helemaal niet handig als je jouw eigen advertenties zou kunnen zien. Want stel dat je Googelt naar jouw bedrijf en je ziet jouw advertentie. Dan klik je erop… en dan betaal je. Voor jezelf.

Hoe kan ik mijn advertenties dan wel zien? Door in te loggen in jouw eigen account van Google Ads. Daar kun je alle teksten van alle advertenties bekijken. Wanneer je op een advertentie klikt, krijg je ook gelijk een voorbeeld te zien.

Hoeveel budget moet ik gebruiken om te adverteren op Google?

Hier hebben wij eigenlijk geen antwoord op. Of in ieder geval geen goed antwoord. Dat hangt af van de regio en jouw branche.

Maar ben je bijvoorbeeld hovenier en wil je alleen in jouw eigen omgeving adverteren? Of heb je een restaurant en wil je meer klanten uit de buurt krijgen? Dan is een budget van ongeveer €500 per maand goed om te beginnen.

Maar wil je met jouw webshop landelijk adverteren? Of verkoop je keukens of machines en wil je iedereen in Nederland bereiken? Dan heb je al snel €10.000 nodig! Maar deze bedragen kunnen voor jou heel anders zijn.

En vergeet niet. Adverteren in Google is een investering. Het kost geld. Maar het levert meer geld op!

Is mijn doelgroep niet te slim voor remarketing?

Remarketing werkt ook heel onbewust. Dit heeft alles met onze hersenen te maken. Jouw potentiële klant is bijvoorbeeld bezig met zijn zomervakantie. Hij heeft op jouw website jouw vakanties gezien. Onbewust is hij daar mee bezig. En dan ziet hij jouw advertentie. En hij denkt misschien: bah irritant. Maar uit onderzoek blijkt dat niemand ‘te slim’ is om niet beïnvloed te worden door remarketing advertenties. Een groot gedeelte van deze personen gaan een aantal dagen daarna alsnog Googlen naar jouw bedrijf.

Vinden mijn klanten mij dan niet irritant?

Wanneer jij jouw klant wekenlang met dezelfde advertentie achtervolgd ben je inderdaad irritant. Dan ben je een online stalker.

Daarom gebruiken we verschillende advertenties. We werken bijvoorbeeld met drie advertenties. De eerste advertentie krijgt de potentiële klant de eerste twee dagen na zijn websitebezoek te zien. Na drie tot vijf dagen krijgt hij een tweede advertentie te zien. Heeft hij nog steeds geen aankoop gedaan of een offerte aangevraagd? Na een week krijgt hij een derde advertentie te zien.

Heeft iemand op jouw remarketinglijst al een aankoop gedaan of een offerte aangevraagd? Dan wordt deze klant verwijderd uit de remarketinglijst. Niets is vervelender dan een advertentie te zien van een product dat je net gekocht hebt.

Of heb jij een verlanglijstjesfunctie op je webshop? Dan zorgen we ervoor dat deze bezoeker pas na een aantal weken een advertentie te zien krijgt.

En we zorgen ervoor dat ze jouw advertenties niet te vaak zien. Een goed advies is maximaal vijftien keer per maand. Maar is de periode tussen websitebezoek en offerteaanvraag of aankoop een paar maanden? Dan kun je er beter voor kiezen om jouw advertentie maximaal vijftien keer in die paar maanden te vertonen.

Zijn we niet duidelijk genoeg?

Geef dan even een gil

We zijn niet bang voor moeilijke vragen over alles wat met Google en adverteren te maken heeft. Stel ze daarom gerust. Volgens onze klanten bijten we niet.

Stel een moeilijke vraag
Geef dan even een gil
1