Hoe zorgen we ervoor dat een websitebezoeker een actie onderneemt?

Group of people

Het is voorbij. Het koffiezetapparaat is nu toch echt kapot. Zo snel mogelijk een nieuwe in huis halen! Laptop opstarten en Googlen maar.

Jouw eerste zoekterm is Philips bonenautomaat kopen. De advertenties sla je over. Daar houd je niet van. Je klikt op eerste website… tot 25% korting op koffieautomaten. Je komt op een pagina met allemaal goedkope bonenautomaten. Maar geen koffieautomaten van Philips. Terwijl je graag Philips wilt. Even snel een goed automaat vinden en bestellen is er dus niet bij. Straks kom ik nog te laat op mijn werk…

Je klikt de website weg en gaat naar de volgende website op Google. Ah check. Een overzicht van twintig bonenautomaten van Philips. Hé! Dat is het automaat die we ook op de afdeling staat. Die wil ik hebben. En ook nog eens morgen in huis! Klikken bestellen klaar.

Wat vindt jouw websitebezoeker eigenlijk van jouw website? Kan hij even snel (op zijn mobiel) een product kopen of een offerte aanvragen? Net zoals onze website is ook jouw website niet perfect! Wij denken altijd dat we samen met jouw websitebeheerder met jouw bestaande website meer conversies kunnen genereren. Dat noemen we conversie optimalisatie.

Persoonlijke en kritische blik

Uitgebreide verbeterlijst

jullie website haalt betere resultaten

Wat verwacht jij van een websitebezoeker?

Je hebt het gevoel dat jouw huidige website beter kan
Online haal je best goede resultaten. Je krijgt veel websitebezoekers. Maar weinig bezoekers ondernemen actie. Dus jullie hebben het gevoel dat er iets moet gebeuren. Jullie willen (nog) geen nieuwe website. Maar het is wel echt nodig dat de website nu verbeterd moet worden.

Je hebt net een nieuwe website
Je hebt een prachtige website. Super! De juiste kleuren en je hebt nieuwe foto’s laten maken. Je hebt samen met de websitedesigner uitgebreid gekeken naar jouw productpagina’s of dienstenpagina’s. Je vertelt elk detail van jouw product of dienst. Want dat zijn de pagina’s waar je geld mee verdiend.

Of je wilt op korte termijn een nieuwe website laten maken
Of jouw website is al jaren oud. Hoog tijd voor een nieuw design. De website ziet er gewoon echt niet meer uit. Het is enorm belangrijk om een website te laten maken die er goed uitziet!

Iedereen wil een mooie website die je aan iedereen met trots laat zien. Maar een mooie website is niet per se een goede website. Want het gaat erom wat jouw klant mooi vindt. En of jouw website resultaten oplevert.

Dan kunnen we je helpen
We gaan jouw website analyseren. En we gaan samen met jouw websitebeheerder jouw website efficiënter maken (want dat doen we niet zelf). Dat doen we bijvoorbeeld met behulp van de volgende vragen vanuit de ogen van jouw klant:

  • Hoe is jouw hoofdmenu ingedeeld?
  • Lezen jouw teksten lekker weg  en staat de juiste informatie in de tekst?
  • Staan er op de juiste plaatsen call-to-action knoppen?
  • Zijn de formulieren op jouw website snel en eenvoudig in te vullen?
  • Nodigt jouw winkelmandje uit om een aankoop af te ronden?

We gaan heel kritisch naar jouw website kijken

We gaan jullie website beoordelen

Tuurlijk kijken we ook wat goed gaat. Maar we gaan vooral op zoek naar verbeteringen. We hebben veel ervaringen met websites en webshops die goed presteren. En daardoor weten we wat potentiële klanten eisen van een website.

We gebruiken ook statistieken van Google

Hoe presteren jouw pagina’s op Google? Hoeveel bezoekers krijgt jullie website? Welke pagina’s worden veel bezocht en welke niet? En hoeveel conversies krijgt de website?

 

We maken een praktisch verbeterlijstje

Nu hebben we een mooi lijstje met verbeteringen. We laten zien waarom we een pagina aan willen passen of waarom die productomschrijving anders moet. De reden dat er een extra knop nodig is.

Samen met jullie websitebeheerder voeren we de adviezen uit

We overleggen met jullie websitebeheerder die ons gezamenlijke lijstje uitvoert. Daarna blijven we jullie website meten en bekijken. Om te ontdekken of de verbeteringen effect hebben.

Onze veelgestelde vragen

Hoe kan ik meer resultaten halen met mijn bestaande website?

Vertel waarom je anders bent… Dat heb ik al zo vaak gehoord. Dat klopt.

Maar denk eens na. Wat waarderen bestaande klanten aan jullie bedrijf. Waarom zijn ze klant geworden? En waarom zijn ze nog klant? Verzamel deze informatie en schrijf hierover op jullie website.

En welke vragen stellen klanten aan jou en wat zijn jullie antwoord op die vragen? Beantwoordt die vragen in een FAQ of een blog. Potentiële klanten krijgen daardoor meer vertrouwen in de website.

Wat is daarna dan een goede stap om de resultaten mijn website te verbeteren?

Maak een uitgebreid lijstje aan alles waar je je aan erger op je eigen website. Gebruik de volgende vragen eens als hulpmiddel:

  1. Laat onze website de persoonlijkheid van oms bedrijf zien?
  2. Maakt de homepage binnen drie seconden duidelijk wat we doet?
  3. Wat zeggen partners, vrienden en familie over jullie website?
  4. Wat zeggen klanten over het design van onze website?
  5. Wat vinden we zelf niet mooi aan het design van onze website?
  6. Vertellen jullie verhalen over producten of diensten of zijn dit lijstjes?
  7. Schrijven jullie in eenvoudige taal of gebruiken jullie veel vaktaal?
  8. Benoem je voordelen én nadelen van jullie producten of diensten?
  9. Staan de gezichten van jullie (werknemers) op de website?
  10. Staan alle belangrijke pagina’s in het hoofdmenu?

En ga aan de slag met de verbeteringen die daar uitrollen!

Jullie analyse is niet gratis. Wat kan ik er dan precies mee.

Dankzij onze analyse weet je bijvoorbeeld:

  1. Hoe jullie website scoort op Google.
  2. Hoeveel bezoekers jullie website krijgt.
  3. Welke pagina’s veel bezocht worden en welke pagina’s niet.
  4. Welke pagina’s de laatste pagina is die bezoekers bekijken.
  5. Welke pagina’s zorgen voor actie.

En je kunt praktisch aan de gang:

  1. Want je weet hoe wij jullie website zouden verbeteren.
  2. Of we extra landingspagina’s moeten schrijven.
  3. Of jullie website linkbuilding nodig heeft.
Hoe laat ik mijn bezoeker actie ondernemen?

Dat is geen eenvoudige vraag. Daar kunnen we uren over praten. We hebben namelijk altijd heel veel ideeën om jullie website te verbeteren voor jullie klanten.

Maar het gaan om de woorden design en gemak. Jullie website moet er mooi uitzien. En gewoon simpel werken. Klikken moet eenvoudig gaan. jullie bezoeker moet de juiste pagina of het juiste product snel kunnen vinden. En op zijn mobiel makkelijk een actie kunnen ondernemen.

Denk aan de volgende tips:

  1. Het is tegenwoordig van belang om het design van jullie website is eenvoudig te houden. Gebruik zo weinig mogelijk  verschillende kleuren (maximaal drie). En kies een eenvoudig en strak lettertype dat goed leest, zoals Calibri of Georgia.
  2. Speel met teksten. Gebruik dikgedrukte woorden en stel vragen in teksten met behulp van kleine koppen.
  3. Zorg op een pagina altijd voor een goede knop (de zogenaamde call-to-action button). Een knop die opvalt. Zodat een klant heel eenvoudig een formulier kan invullen. Of contact op kan nemen. Of iets kan downloaden.
  4. Vraag zo weinig mogelijk. Laat een websitebezoeker zo weinig mogelijk gegevens invullen als nodig is. Wanneer je bijvoorbeeld wilt dat ze jullie eBook downloaden, is een naam en een mailadres al voldoende.

Neem contact op!

Afspraak maken

Jouw vragen over jouw website aan ons zijn als een lastige uitdaging. Jouw vragen zijn als vraagstukken die er écht toe doen. Die dus opgelost moeten worden. Stel je vraag vandaag nog. Het liefst nu. Volgens onze klanten bijten we niet.

Laat hier jouw vraagstuk achter
Afspraak maken
1