Group of people

Ruim 400 potentiële klanten voor €0,96 per stuk

Group of people
Group of people

Dat was het resultaat van één advertentie op Facebook en Instagram. En dat in nog geen twee maanden tijd, vanaf 5 december 2019. We zorgden dat meer dan 400 personen uit de doelgroep een brochure aanvraag deed, in ruil voor een naam en mailadres. Een ‘koude doelgroep’ die onze klant nog niet van naam kende.

women SEO Bureau

Hoe kwamen we tot dit resultaat?

  1. We brachten de ideale doelgroep in kaart. 
  2. We bepaalden de doelstelling en de juiste inhoud van de advertenties. 
  3. We kozen de juiste doelstelling en advertentie.

De doelgroep in kaart

De klant ontwerpt en realiseert exclusieve terrasoverkappingen. De kwaliteit is hoog en met de huidige prijzen zitten ze in het zogenaamde ‘hoge segment’. Dat betekent dat hun doelgroep ook een hoog inkomen of vermogen moet hebben. Het is daarom belangrijk dat we de mensen bereiken die deze exclusieve overkappingen kunnen betalen. 

We hebben daarom onderzoek gedaan naar kenmerken die aantonen wie voldoende vermogen heeft voor zo’n exclusieve terrasoverkapping. Denk aan kenmerken als inkomen, type woning, gezinssamenstelling en interesses. Dankzij onze doelgroepsegmentatie weten we, op postcode nauwkeurig, waar deze ideale klanten voornamelijk wonen. Alle advertenties zijn alleen zichtbaar in deze regio’s. Daardoor krijgen de juiste mensen een advertentie te zien. Alleen al daarmee bespaar je veel geld.

De inhoud van advertenties bepalen

Waarom zou je een brochure aanvragen? 

Wanneer we jouw doelgroep op social media bereiken, zijn ze niet actief op zoek naar jouw product of dienst. Je advertentie moet dus opvallen en aanspreken. Want de huidige consument stelt constant de vraag: what’s in for me?

Allereerst is het taalgebruik van de advertenties aangepast op het taalgebruik van de ideale klant. De kernboodschap wordt gevormd door exclusieve woorden. 

Ten tweede benoemen we vooral wat het de lezer oplevert om de brochure aan te vragen: ‘laat u inspireren’ en ‘ontdek hoe onze tuinkamers uw leven verrijken en passen bij de uitstraling van uw woning’. Ten slotte gebruiken we afbeeldingen die in de tijdlijn de meeste likes opleveren, afbeeldingen die de doelgroep het meest aanspreekt.

De juiste advertentiekeuze

Elke maand verbeteren we de campagnes van onze klanten. We denken na over nieuwe strategieën, testen met nieuwe campagnes, verbeteren advertentieteksten of voeren testen uit onder verschillende doelgroepen. 

Voor de klant voerden we in december een test uit met een nieuwe advertentievorm. Want was onze strategische gedachte: het aanvragen van een brochure moet zo eenvoudig mogelijk zijn en dat is mogelijk met deze advertenties. Door deze keuze hoeven potentiële klanten niet meer naar de website door te klikken, maar kunnen ze in Facebook of Instagram zelf de brochure aanvragen. Vaak is hun voornaam en mailadres al ingevuld. Het resultaat is het bewijs dat deze advertenties het de klant zo makkelijk mogelijk maken. 

Zoek je een vergelijkbaar resultaat?

We helpen je graag verder.

Neem vrijblijvend contact op
women SEO Bureau
1