Hoe is de uitdaging
behaald?
- Doelgroep in kaart brengen op basis van data
We hebben een dag met het team van Philips samengezeten om alle data die Philips al had verzameld samen te voegen met de data van de zoekmachines. Hiervoor gebruikt SEObureau een eigen tool die gebaseerd is op IBM Watson. Uit deze data zijn verschillende segmenteerde doelgroepen ontstaan. Hieruit bleek dat ‘ouderen met COPD die graag nog een paar jaar fit willen blijven’ de belangrijkste doelgroep was. Hier is vervolgens verder op ingezet.
- Doelgroep benaderen met behulp van Facebook Audience Insigths
Facebook Audience Insights is een Facebook tool die het mogelijk maakt om de doelgroep van je advertenties helemaal te specificeren. Ook is het mogelijk om ‘look-a-likes’ te maken. Dit houdt in dat je de data invoert van mensen die al interesse hebben getoond en tegen Facebook zegt: ‘we willen meer mensen zoals deze profielen.’ Facebook zoekt dan zelf naar geschikte mensen om de advertenties aan te tonen.
- Doelgroep benaderen via remarketing
Bij remarketing laat je specifieke advertenties zien aan mensen die al eerder op je website zijn geweest. Dit betekent dat we de traffic van de website hebben geanalyseerd en de potentiële testers eruit gehaald hebben. Deze groep hebben we vervolgens benaderd via Facebook advertising.