fbpx
Group of people

Van 0 naar 35 leads met een SEO-strategie

Group of people
Group of people

Van praktisch niets uit je website halen naar 35 leads per maand dankzij een SEO-strategie die slaagt binnen 9 maanden! Ontdek hoe wij tot dit resultaat kwamen.

Dankzij zoekwoordenonderzoek, het schrijven landingspagina’s en het maandelijks optimaliseren van de landingspagina’s realiseerde we deze succesvolle SEO-case. Het aantal websitebezoekers verdubbelde bijna, van 600 naar 1175 bezoekers per maand. Vorig jaar kreeg de website geen aanvragen binnen, maar inmiddels krijgt deze website 35 leads/aanvragen binnen. Dat betekent elke dag één nieuwe lead.

women SEO Bureau

Hoe kwamen we tot dit resultaat?

  1. Zoekwoordenonderzoek
  2. Landingspagina’s schrijven.
  3. Landingspagina’s optimaliseren. 

Zoekwoordenonderzoek

Aan de hand van het zoekwoordenonderzoek achterhaalden wij de zoekopdrachten van potentieele klanten. In dit zoekwoordenonderzoek gaven we antwoord op de vraag welke zoektermen klanten intypen. Daarnaast keken we naar de zoekintenties en achterhaalden we welke problemen/vragen er leefde onder de doelgroep. Met deze informatie is het inspelen op pijnpunten van de doelgroep.

Uit het zoekwoordenonderzoek kwam een SEO-strategie/plan rollen die wij tot in de perfectie hebben uitgevoerd. Dat ging zo:

Schrijven van landingspagina’s

Met onze kennis en expertise adviseerde wij SEO in de vorm van landingspagina’s. De belangrijkste zoekwoorden kregen een specifieke pagina waar alle gerelateerde zoektermen in verwerkt werden. Door antwoord te geven op de vragen die leven bij potentiële klanten, richt je de pagina specifiek op de doelgroep.

SEO & Conversie gericht

De zogenoemde landingspagina’s hebben we geoptimaliseerd voor Google, maar uiteraard ook compleet ingericht voor en zo groot mogelijke kans op conversie. Elke landingspagina gaat in op het zoekwoord, maar wordt bijgestaan met verschillende triggers en downloads zodat potentiële klanten contact opnemen. En met resultaat! 35 leads.

Landingspagina’s optimaliseren

Een landingspagina staat niet direct op de beste positie in Google, al helemaal niet op de eerste pagina. Google kiest namelijk voor landingspagina’s, die het beste de vragen van zoekers beantwoorden. Door te blijven optimaliseren laat je Google zien dat je actueel bent en antwoord blijft geven op klantvragen.

Monitoren van posities in Google

Daarom monitoren we wekelijks de posities van landingspagina’s in Google. Stijgen ze niet of staan ze (nog) niet op de eerste pagina? Dan optimaliseren we, door tekst toe te voegen of aan te passen. Daarnaast zorgden we dat belangrijke pagina’s op hun website intern linken met elkaar, ook wel interne linkbuilding. Daardoor kan Google beter begrijpen waar de pagina over gaat en vertellen we Google welke pagina’s het belangrijkste zijn.

Wil jij ook een succesvolle SEO-strategie voor jouw webiste?

Benieuwd of wij ook met een SEO-strategie resultaat behalen met jouw website? Ontdek wat de mogelijkheden.

Neem vrijblijvend contact op
women SEO Bureau
1