Duizenden gratis bezoekers trekken

Organisch hoger in Google staan?

Group of people

Een goede SEO Strategie zorgt ervoor jouw website beter wordt gevonden op internet. Maar hoe werkt dat precies?

Laten we even bij de basis beginnen. Als jij iets wil vinden op internet, hoe pak je dat dan aan?

Stel, je zoekt een recept voor pasta en je hebt nog spekjes die je wilt gebruiken, dan typ je waarschijnlijk ‘pasta spekjes recept’ in de balk van de zoekmachine. Je klikt op de eerste link in je resultaten en gaat aan de slag.

Je eindigde de zoektocht bij dit recept, maar je begon niet met een recept voor pasta all’amatriciana omdat je niet wist dat dit was wat je zocht.

Zo gaat het bij de meeste zoektochten op het internet. Men zoekt niet op jou, maar op een wens of een behoefte. Ze willen weten wat de beste kapper voor krullen is in Rotterdam of waar ze het beste de nieuwste Adidas gympen kunnen kopen. Als jij je een website hebt moet je dus rekening houden met dit zoekgedrag.

SEO

Misschien ben je al een tijdje bezig met het verbeteren van je SEO: je zoekwoorden zijn goed ingevuld, de metatekst op je pagina’s klopt en alt-tags zijn ook op orde. Toch heb je het gevoel dat het beter kan.

Wij tillen je SEO naar een hoger niveau. Dit doen we door:

De structuur van je website te analyseren

Hoe zit je website in elkaar? Is dit ook logisch voor een zoekmachine? Een zoekmachine heeft een eigen manier van een website lezen (crawlen). Als dit niet goed wordt gedaan zal de webcrawler je website niet snappen en aan de kant schuiven.

De content & backlinks van je website te analyseren

Welke content staat er op je website en in hoeverre sluit deze content aan op de zoekvragen van mogelijke bezoekers? Als jij als kliniek consequent ‘hemarroïden’ gebruikt terwijl men op Google of Bing zoekt op ‘wat doe ik tegen aambeien?’ dan zal je niet worden gevonden.

Hoeveel backlinks zijn er naar jouw website? Als je zorgt dat je content wordt gezien als hoogwaardig en interessant, dan kan het zijn dat andere websites naar jouw content gaat verwijzen. Dit heet een ‘backlink’. Hoe meer backlinks je hebt, hoe belangrijker zoekmachines jouw content vinden.

Een technische optimalisatie van je website

Bij technische optimalisatie moet je denken aan bijvoorbeeld:

  • Snelle laadtijd
  • Leesbare url’s
  • Goede redirects
  • Indexeerbaarheid in de zoekmachine
  • Gebruik van semantische code
  • Nog veel meer! 🙂

Technische optimalisatie

Website structuur analyse

Content & backlinks analyse

Weten hoe wij werken?

Klik op de kaartjes van links naar rechts!

Analyse

Ons motto is ‘meten = weten’. Daarom starten het traject met een uitgebreide analyse van jouw website en campagnes. Op deze manier weten we precies wat de huidige stand van zaken is.

Jouw verhaal op papier

Deze huidige stand van zaken vatten we samen in een helder verhaal. Samen met jou (en eventuele andere betrokkenen) bepalen we wat het gewenste toekomstscenario is en welke doelstellingen hier bij horen.

Pakket keuze

Je weet waar je staat en je weet waar je heen wilt. Nu is het tijd om te bepalen hoe we daar gaan komen. Op basis van je wensen en doelstellingen kijken we naar welk pakket het best bij jou past. We sturen je een aantal voorstellen die we samen bespreken.

Concreet marketingsplan

Op basis van jouw “pakketkeuze” maken we met een concreet marketingplan voor de komende tijd. Je weet precies wat er gaat gebeuren en waarom. We nemen je in het technische verhaal en laten je zien hoe we de gewenste resultaten gaan bereiken en hoe we dat meten.

Ontwikkelfase

In deze fase worden benodigdheden voor het marketingplan ontworpen, geprogrammeerd en/of geautomatiseerd. We testen alles grondig voor we aan de slag gaan en koppelen alles tijdig naar je terug. Zo weten we zeker dat alles jouw goedkeuring kan wegdragen.

Lancering

Als we allemaal helemaal tevreden zijn, is het tijd om te gaan knallen. Alles gaat live en we gaan daadwerkelijk aan de slag voor een beter resultaat. Maar daar stopt het natuurlijk niet.

Monitoring en optimaliseren

We houden je campagnes nauwlettend in de gaten en sturen constant bij. Zien we een manier om een nog beter resultaat te halen? Dan aarzelen we niet en passen we de campagne voor je aan.

Opschalen en uitbreiden

Loopt alles op rolletjes? Dan maken we samen een plan voor de toekomst en kijken we hoe we samen kunnen groeien.

Veelgestelde vragen

Hoe snel kan ik resultaat verwachten?

Hoe snel je resultaat boekt verschilt per branche en dienst. Hier is dus geen eenduidig antwoord op te geven. Er zijn verschillende factoren die het resultaat beïnvloeden. Uiteindelijk is er één ding belangrijk en dat is dat we gaan voor een langdurig resultaat.

SEO is voor mij heel ongrijpbaar, maken jullie het concreet?

Ja, door onze uitgebreide analyse kunnen we precies vertellen wat er schort aan je website. Zit dit in content of juist in de structuur van je website? Of is het technisch niet optimaal ingesteld? We leggen je punt voor punt uit wat er kan worden verbeterd om de zichtbaarheid van je website te vergroten en hoe we dit gaan doen.

Wat verwachten jullie van mij als klant?

Het is belangrijk dat je proactief bent en bereidt bent om te investeren in je bedrijf. Een goede strategie kost tijd en energie en kan niet zonder jou worden ontwikkeld.

Zo horen we graag van jou wat er speelt in je onderneming, wat je belangrijk vindt, wat de ontwikkelingen zijn op jouw vakgebied en welke actualiteiten we kunnen meenemen. Dit helpt ons om de juiste content te creëren.

Vraag SEO om ingrijpende veranderingen op mijn website?

Meestal zijn de veranderingen die er nodig zijn niet al te ingrijpend. Dit ligt erg aan de huidige staat van de website. Het kan zijn dat je webbouwer wat zaken moet aanpassen.

Laten we je helpen

Heeft je onderneming een boost nodig?

Wil jij dat jouw website op een organische manier beter wordt gevonden in zoekmachines? Dan is het belangrijk om je SEO op alle vlakken in orde te hebben.

Neem contact op!
Heeft je onderneming een boost nodig?
1