Meer verkopen met dezelfde bezoekersaantallen

Van je bezoekers klant maken

Group of people

Stel: je wilt online wat bestellen en je komt via Google bij een webshop terecht. Je hebt het juiste product gevonden maar het is niet duidelijk hoe je de gewenste kleur kunt selecteren. Wat doe je dan? Waarschijnlijk klik je de website weg en koop je het product bij een andere webshop die wel fijn werkt.

Met conversatieoptimalisatie zorg je dat jij de website krijgt waar de bezoeker makkelijk doorheen navigeert en dus sneller klant wordt.

Conversiemarketing wat is het doel?

Door je website optimaal in te richten zorg je ervoor dat de kans zo groot mogelijk is dat je bezoeker een klant wordt. Conversie draait niet alleen om het ‘betaal’ knopje van een website, maar bijvoorbeeld ook om een inschrijfknop voor een nieuwsbrief of het gebruik maken van een vragenformulier.

Kortom: hoe zorg je ervoor dat de interactie die jij met je bezoeker wil hebben op je website ook daadwerkelijk gebeurt?

Wat doen jullie allemaal voor conversiemarketing?

  1. Bezoekersanalyse

We analyseren het gedrag van de bezoekers op je website: waar klikken ze, wat doen ze, wat lezen ze en hoe lang, waar haken ze af (en verlaten ze dus je website), waar lopen ze tegenaan?

  1. Mogelijke verbeteringen in kaart brengen

We zetten alle mogelijke verbeteringen voor je op een rijtje. Is het voor bezoekers bijvoorbeeld niet duidelijk waar ze moeten klikken om verder te lezen of werkt je contactformulier niet goed?

  1. De website inrichten op doel en bijhorende KPI’s

Samen kijken we naar het doel wat je hebt: wil jij bijvoorbeeld meer producten verkopen via je webshop of wil jij meer leads genereren voor je bedrijf?

Op basis van dit doel stellen we samen de KPI’s (Key Performance Indicators) op voor jouw website. Dit is bijvoorbeeld het percentage van bezoekers dat klikt op ‘lees meer’, of het percentage bezoekers dat een product in een winkelmandje legt.

We richten je website zo in dat we deze KPI’s goed kunnen meten. Zo kunnen we ook goed bijsturen als de KPI’s niet gehaald worden.

  1. Zorgen dat de bezoeker de website als plezierig ervaart

Behalve dat de website technisch goed werkt, is het ook belangrijk dat de website goed voelt voor de bezoeker. We zoeken actief naar de vorm die de bezoeker het meeste aanspreekt. Dit doen we uiteraard niet op gevoel maar door te meten. Klikken er meer bezoekers op de groene knop of blauwe knop bijvoorbeeld?

Neem contact op!

Afspraak maken

Klinkt dit jou als muziek in de oren? Dan willen we je graag ontmoeten. Maak een vrijblijvende afspraak om te kijken wat wij als SEObureau voor jou kunnen betekenen.

Afspraak maken
Afspraak maken
1